השבוע: נתניהו יכריע אם לבקש חסינות מהכנסת

יום חמישי הוא המועד האחרון שבו יוכל רה"מ להגיש את בקשתו להגנה מפני העמדה לדין בגין שלושת התיקים בהם הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. ח"כ דוד ביטן: "מי שמצביע לו רוצה החסינות בשבילו"

זמן צפייה: 02:06

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: אחרי שניצח בפער גדול בפריימריז לראשות המפלגה, וקצת יותר מ-60 יום לפני הבחירות - ראש הממשלה דן כעת בשאלה האם לבקש מהכנסת חסינות על שלושת התיקים בהם הואשם בסעיפי שוחד, מרמה והפרת אמונים. יום חמישי הקרוב הוא המועד האחרון שבו יוכל נתניהו להגיש את בקשתו.

ולמרות שטרם התקבלה הכרעה בנושא, בריאיון ל"המטה המרכזי", טען ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כי הוא אינו מייעץ לרה"מ בסוגיה, זאת משום שמדובר ב"עניין אישי שלו". ובכל זאת - לדבריו, "נתניהו צריך לבקש חסינות. הרי כולם יודעים שיש לו כתבי אישום ויודעים מה יש בהם. אם העם ייתן 61 מנדטים לגוש שלו, מגיעה לו חסינות בלי קשר לכלום. אם העם בחר בו על מנת שיהיה ראש ממשלה - ודאי שהעם רוצה שלנתניהו תהיה חסינות. מי שהולך לבחור לא יודע שיש לו כתב אישום? מי שמצביע בשבילו רוצה את החסינות שלו".

בהמשך התייחס ביטן גם לאותם חברי כנסת מהמפלגה שהצהירו לפני הפריימריז כי הם תומכים בגדעון סער, והזהיר: "מי מהליכוד שלא יתמוך בחסינות - מחוק מהמפלגה. אלה שתמכו בסער יקפצו ראשונים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לקראת סגירת הרשימות: חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן

לאחר חשיפת חדשות 13: נוה יערער על חסינות פורצי הניידים שלו

בהלת השפעת: עשרות אלפים הסתערו על המרפאות והתחסנו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מנגד, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קרא לאביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, להבהיר את עמדתו בנושא הטלת משימת הרכבת הממשלה על נתניהו. "צריכים לשמוע ממנו עמדה", אמר בריאיון לאילה חסון, "לא יכול להיות מצב שאדם שנאשם יקים ממשלה חדשה בישראל. היועמ"ש יכול לומר שיש לו עמדה מוסרית בעניין, אולם היות והחוק לא מורה זאת במפורש הוא משאיר את ההכרעה לבוחר. לא יכול להיות מצב שבית המשפט לא ישמיע עמדה ערכית, מוסרית וברורה".

עוד אמר ברק כי "לו יתואר לרגע ששלושת כתבי האישום לא היו על שוחד, מרמה והפרת אמונים אלא על שוד, התעללות בילדים וירי ברחוב - מי שהיה עושה זאת היה מובא לבית המשפט, שם היו אומרים שהוא לא יכול לרוץ". לטענתו, הסעיפים בהם מואשם נתניהו הם "לא פחות חמורים" מאותם מקרים שהציג.

דוד ביטן
דוד ביטן | צילום: חדשות 13

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין. בכל מקרה, רה"מ נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודע על החלטתו בימים הקרובים".

כזכור, לפני כחודש מנדלבליט הודיע על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו בשלושת התיקים שבהם הוא מעורב. בתיק 1000 מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים וכך גם בתיק 2000. בתיק 4000 הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמוניםנתניהו למעשה מואשם באותם הסעיפים שעליהם הכריז מנדלבליט בפברואר האחרון, חרף השימוע שנערך לפני כחודש וחצי ובו השמיעו עורכי דינו של ראש הממשלה טענות שנועדו לשנות את ההחלטה.