רגב על התמודדותו של סער בפריימריז: "הדחה של ראש ממשלה מכהן"

שרת התרבות והספורט התייחסה לבחירות לראשות המפלגה שייערכו בסוף החודש, ואמרה: "כל מי שרוצה להתמודד יכול, אבל לא בעיתוי ובדרך שסער עשה. המהלך שלו מפצל ומפלג את הליכוד"

זמן צפייה: 06:32

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (ראשון) לפריימריז במפלגת הליכוד, ותקפה את גדעון סער: "כל מי שרוצה להתמודד - יכול, אבל לא בעיתוי ולא בדרך שעשה סער. ברגע שהוא הודיע על התמודדותו, זאת הדחה של ראש ממשלה מכהן". את הדברים אמרה בתוכנית "שש-אמנון לוי".

"המהלך שסער הוביל מפצל ומפלג את הליכוד", המשיכה רגב. "יש דמוקרטיה בליכוד, אבל חשבתי שזה לא נכון לצאת לפריימריז כי זה מיותר ומחליש אותנו. במקום שיפתחו את מהדורת החדשות עם איך תיראה מערכת הבחירות, על המאבקים בין ימין לשמאל, פותחים בפלגנות בתוך הליכוד. זה מחליש אותנו". "מה שחשוב היום זה להיות מאוחדים סביב נתניהו, וכל מה שקורה בליכוד משפיע לא רק בתוך המפלגה, אלא גם מחוצה לה", הוסיפה.

שרת התרבות התייחסה גם לתמיכה המסתמנת של ח"כ חיים כץ בסער. "אין ספק שיש כוח גדול לכץ ולתעשייה האווירית, אבל עוד לא שמעתי אותו מצהיר על תמיכה בסער. אם אכן יעשה זאת, אני לא אשמח לשמוע את זה אבל זאת כנראה תהיה המציאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גם אם יובס בפריימריז: סער יכול לחרוץ את גורל נתניהו • פרשנות

נתניהו הודיע לבג"ץ: אתפטר מתפקידיי כשר עד אחד בינואר

כך הידרדרה ישראל למערכת בחירות שלישית בתוך שנה • צפו

נתניהו ורגב
נתניהו ורגב | צילום: רויטרס

ח"כ דוד ביטן התארח אתמול בתוכנית "המטה המרכזי" והתייחס לבחירות הפנימיות. לטענתו, "הטענות של סער נגד נתניהו הן אותן טענות של כחול לבן" והוסיף כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יודח, "המפלגה תאבד עשרה מנדטים".

"אני התנגדתי לפריימריז כי ראיתי לאן זה יוביל. כחול לבן רוצים שנתניהו ירד מהבמה", אמר ביטן. "מה שעושה גדעון סער - משרת את השמאל. פריימריז צריך לשרת מטרה, היום לא צריך בחירות פנימיות, כי זה רק גורם נזק".

גדעון סער בריאיון לאמנון לוי
גדעון סער בריאיון לאמנון לוי | צילום: חדשות 13

סער קרא אמש לראש הממשלה להגיע לעימות פוליטי עמו:"אני קורא לנתניהו לקיים עימות - כמו שעושים בארצות הברית". את הדברים אמר בתוכנית "מהדורת השבת".

"אני חושב שמגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן – מה כל אחד מציע בנושאי רצועת עזה, על הרפורמות הבריאותיות והחברתיות", המשיך חבר הכנסת. "אני חושב שזה הוגן כמו שזה קורה בכל העולם המערבי, אני אתאים את עצמי ללוח הזמנים של נתניהו".

סער התייחס גם לבחירות הפנימיות במפלגתו ולהשפעתן על הבחירות הכלליות. לדבריו, "יש כבר שישה סקרים שאומרים שאני מגדיל את גוש הימין - נתניהו לא יכול להביא קולות מהגוש השני. ללא התחדשות ושינוי נגיע לאופוזיציה. תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו מה יקרה בבחירות הכלליות במרץ".