"מזעזע": ראשי ערים מקדמים שיח סובלני בבתיה"ס לאחר דברי פרץ

שר החינוך עורר זעם רב עקב התבטאויותיו בנושא הקהילה הגאה בריאיון ל"ידיעות אחרונות". ראש העיר הוד השרון: "לא נאפשר ליישם את תפיסותיו". השר אוחנה ל"מטה המרכזי": "דברים אומללים"

זמן צפייה: 00:31

ראשי ערים הודיעו היום (שבת) כי מחר ייפתחו הלימודים בבתי הספר בקידום שיח סובלני. זאת בעקבות התבטאויותיו של שר החינוך רפי פרץ בנושא קהילת הלהט"ב. בריאיון לידיעות אחרונות נשאל הרב כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, וענה כי "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

שר המשפטים אמיר אוחנה גינה את דבריו של פרץ ב"המטה המרכזי" ואמר כי "הדברים של הרב פרץ חשוכים, אומללים, שגויים ולא נכונים, שמבוססים על דעות קדומות - זו לא עמדת הממשלה. זה קרב מאסף של קולות שהולכים ומתמעטים בחברה הישראלית ואפילו במחנה שהרב רפי פרץ מתיימר לייצג. אני גדלתי במשפחה טובה טובה בריאה אוהבת ותומכת, כך גם גדלים ילדיי, וכך גם של משפחות להט"ביות רבות בכל רחבי הארץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההודאה בהפלת המטוס האוקראיני: מחאות נגד חמינאי באיראן

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 24 נהרג בקריות

מקורבין ועד ווטרס: הפוליטיקאים והאומנים שמואשמים באנטישמיות

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-2020111222' autoplay='0' credit='' desc='אמיר אוחנה ב"המטה המרכזי"' kid='1_p91gyfix' duration='110'']

מעיריית תל אביב נמסר כי בתי הספר ברחבי העיר יפתחו את יום הלימודים ב-15 דקות של פעילות חינוכית בנושא דמוקרטיה, זכויות האדם וסובלנות, חיים משותפים והגיוון הקיים בתל אביב-יפו בתחום המושג "משפחה".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי מסר כי "אי אפשר לעמוד מנגד מול דברי הבלע של שר החינוך של ילדי ישראל, החושב שיש לו הכשר מדאורייתא לגבי מה טבעי ומה נורמטיבי. אין ברירה אלא לנהל מאבק על הערכים והעקרונות שלנו כחברה דמוקרטית, בה האדם הוא הריבון ללמוד, לדעת ולהחליט מה נורמטיבי ומה טבעי".

בנוסף על כך, עיריית הרצליה הודיע כי "יום הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר יחל מחר בשיח שיוקדש לנושא ערכי כבוד האדם, חרותו וחשיבות השיוויון, הסובלנות והכבוד הדדי בין בני אדם
בעקבות האמירות החשוכות של שר החינוך".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר כי "ברצוני לחזור ולהדגיש כי חוק חופש האדם וחירותו הינם ערך מוביל במדינתו ישראל בכלל - ובעיר הרצליה בפרט. העירייה, באמצעות מערכת החינוך שלנו וכלל העשייה העירונית, תמשיך לדגול ולחנך לערכים של זכויות אדם, אהבת אדם באשר הוא אדם ושיווין לכל. זאת, ללא הבדל דת, מין, גזע, אמונה ונטייה מינית. לא ניתן לאמירות בלע מסוג הדברים הקשים שנאמרו לפגוע באף תושבת או תושב - כולנו ריקמה אנושית אחת".

גם בראשון לציון יום הלימודים ייפתח מחר בשיח בנושא שיוויון בחברה הישראלית לכל אזרחיה ועל כל גווניה. ראש העירייה, רז קינסטליך אמר כי "לאור פניות רבות של בני נוער, וכעיר הדוגלת בשיוויון וחירות, הנחתי את מנהל החינוך לפתוח מחר את הלימודים בשיח על סבלנות, כבוד האדם וחירותו וההבנה שכולנו שווים. לכל אדם יש את הזכות להיות מי שהוא. לכל אחד מגיע החירות להרגיש ולחיות את חייו בכבוד ואושר".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רפי פרץ לא מעד בלשונו. אלו דעותיו ואמונותיו. כמו כל פוליטיקאי מהסוג הזה הוא שואף ליישם את תפיסותיו במחוזות ההשפעה שלו. קרי, בבתי הספר של כולנו. אנחנו לא נאפשר. אקדם במערכת החינוך העירונית תוכניות לדמוקרטיה, שוויון, הכרה באחר והכלה של ההבדלים - נקדם כל מה שהפוך מתפיסות רפי פרץ".

כאמור, גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הביע זעם על אמירות שר החינוך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "לרב פרץ זכויות כטייס בחיל האוויר אך לאמירות החשוכות והספוגות בפוביות נגד הקהילה הלהט"בית אין שום מקום בחברה הישראלית בשנת 2020 ומקומן הטבעי אך עדיין פסול הוא במדינות כמו איראן".

"במהלך החודש אעבור בעצמי בכל התיכונים בעיר ואקיים שיח עם התלמידים על זכויות אדם ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל של גזע, מין, דת, גיל, רמת אמונה ונטיה מינית", כתב ראש העיר. "במקביל אבקש מאגף החינוך לגבש מסרים ערכיים נטולי אלמנטים פוליטיים, שיועברו במערכת החינוך בעיר על מנת לנטרל ולאזן את הנזק, שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו".

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, כתב בפייסבוק כי "בעקבות דבריו המזעזעים של שר החינוך הרב פרץ, הנחתי את ראש מינהל החינוך שלנו, אירית אהרונסון, להורות לכל מנהלי בתי הספר בעיר לפתוח מחר את יום הלימודים בשיח על הנושא. לא ניתן לאף אחד, לרבות הרב פרץ, לפגוע בדמוקרטיה, בקידמה ובחופש ההחלטה של כל אדם לחיות בכבוד את חייו אך ורק לפי בחירתו האישית".

יפה בן דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים, התייחסה לדברים: "מערכת החינוך שלנו מכילה מגוון רחב של עובדי הוראה ותלמידים, מדתות שונות, מגזרים שונים ואורחות חיים שונים. אנו דוחים כל אמירה מפלה ומפלגת. כארגון המייצג את עובדי ההוראה, נעמוד על המשמר שעובדי ההוראה והתלמידים לא יפגעו ושלא יחוו אפליה כלשהי. אנו נמשיך לחנך לערכי שוויון, הכלה, סובלנות".

‬יו"ר כחול לבן, בני גנץ, גם זעם על אמירות שר החינוך וצייץ בעמוד הטוויטר שלו כי "במדינה שלנו בשנת 2020 שר חינוך חייב להחזיק בעמדות שמכבדות את כל הילדים בישראל על דתם, נטיותיהם המיניות ולאומם ולא לשכוח שכל אדם נברא בצלם. צר לי על הרב רפי".

ח"כ סתיו שפיר תקפה בציוץ בטוויטר: "החיוך של פרץ - המוח המעוות של בן-גביר. שר חינוך שיוצא נגד מאות אלפי ילדים: להטבים, ערבים, חילונים. חייבים לחסום לו את הכניסה למשרד החינוך ולהרחיקו מילדים".

מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה לאחר אמירות רפי פרץ כי היא "הגוף המייצג של כלל בני ובנות הנוער במדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע, מין, נטייה מינית, מגדר או מוצא. מועצת התלמידים והנוער הארצית ממשיכה ותמשיך לפעול למען רווחת בני הנוער בישראל מכלל הקהילות בישראל ותפעל להפיכת השיח הציבורי למכיל ומקבל יותר בעבור כל אדם באשר הוא".

"הבוקר, שוחח נמרוד פפרני יו"ר המועצה עם עופר נוימן, מנכ"ל ארגון איגי המייצג בני נוער מהקהילה הגאה במטרה ליצור חברה משמעותית לכלל הקהילות", נכתב בהודעה. "אנו נמשיך לעמוד לצד הנוער ולחזק אותו בכל אמירה פוגענית שתאמר מצד כל גורם שהוא. אנו קוראים לנוער בישראל ולחברה הישראלית, הוקיעו אמירות פוגעניות כלפי אוכלוסיות בארץ, חזקו את הטוב ותמשיכו להפיץ אור, אהבה ואחדות לכל".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר בתגובה לדברי שר החינוך כי "אנו מייצגים ונמשיך לייצג בגאווה ותוך מתן גיבוי מלא את כל הורי ותלמידי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית. אנו דוחים בשאט נפש ובזעזוע עמוק כל אמירה מפלגת, מסיתה וגזענית המופנית כלפי ילדינו או מי מהם. ערכי השוויון, האחווה, הכבוד ההדדי, הסבלנות והסובלנות נר לרגלינו ולאורם נמשיך כולנו לחנך את ילדינו. אנו מצפים ממשרד החינוך והעומדים בראשו להוביל תפיסת עולם זו וליישמה הלכה למעשה".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי: "הגינוי של שר המשפטים אוחנה לדברי הבלע של שר החינוך - מתבקש. אך במקרה כזה לא די בגינוי אלא במעשה. ראש הממשלה נתניהו כבר הפר את הבטחתו לקהילה הגאה כאשר מינה לתפקיד שר החינוך בממשלת המעבר להט"בופוב גדול כמו רפי פרץ. מאז, כל יום שעובר מבלי ששר החינוך מפוטר על ידי רה"מ הוא בגדר הוספת חטא על פשע. אסור לתת ללהט"בופובים וגזענים מוצהרים להחזיק את המפתח לתיק החינוך".