"אם יועמ"ש הכנסת לא יעסוק בוועדת הכנסת – הוא ייכנע לטרור"

מקורבי איל ינון סיפרו לחדשות 13 כי הוא שקל להפסיק לעסוק בעניין, אך הבין ש"מסמנים אותו כמו שעשו למנדלבליט ולאלשיך". גורמים משפטיים בכירים: "אנשי נתניהו מנסים להפחיד אותו"

זמן צפייה: 03:42

סערת החסינות: מקורבי היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, סיפרו היום (שני) לחדשות 13 כי בהתחלה שקל להפסיק לעסוק בעניין ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוא הבין "שאם לא יעסוק בוועדה - הוא ייכנע לטרור".

בתוך כך, הליכוד קראה מוקדם יותר היום לינון להשעות את עצמו מכל תפקדיו ולחדול מעיסוקיו ב"ענייני נתניהו" בטענה כי הוא נמצא ב"ניגוד עניינים חמור עד כדי חשד לפלילים". בהודעת המפלגה נכתב כי "לא ייתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו - עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יועמ"ש הכנסת פסל את עצמו מדיוני החסינות של נתניהו

יועמ"ש הכנסת: אין מניעה משפטית לדון בבקשת החסינות של נתניהו

ליברמן: אם נצטרך – נלך לעימות עם אדלשטיין על הקמת ועדת כנסת

אייל ינון ובנימין נתניהו
אייל ינון ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, אתר הכנסת

במקביל, מקורבי ינון טענו כי "מסמנים אותו כמו שעשו למנדלבליט ולאלשיך - היה שלב שהוא חשב לא לבזבז על זה אנרגיה, כדי למנוע לזות שפתיים, עד שהבין שבכך הוא פשוט נכנע לטרור, ואם ייכנע - זה לא ייגמר כאן". בנוסף על כך, גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי "מה שעשו לינון זו בושה וחרפה - אנשי נתניהו מנסים להפחיד אותו כדי שלא יתקבלו החלטות נגד ראש הממשלה".

עוד אמרו הגורמים המשפטיים כי ינון אינו נמצא בניגוד עניינים. לדבריהם, "מסע ההסתה שהתחיל במשטרה, עבר לפרקליטות ולפרקליט המדינה, משם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועכשיו ליועץ המשפטי של הכנסת - השלב הבא יהיה השופטים".

מוקדם יותר היום הודיע יועמ"ש הכנסת, אייל ינון, כי הוא פוסל את עצמו מהשתתפות בדיוני החסינות. עם זאת, הוא ימשיך לעסוק בוועדות הכנסת שעוסקות בכך בתחום הפרוצדורלי. כמו כן, הוא לא פסל את עצמו ממתן חוות דעת על האפשרות שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ימנע הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו. זאת, בשל טענות בליכוד לניגוד עניינים ודרישה שיפסול את עצמו כיוון שאשתו, עמית מררי, היא המשנה של מנדלבליט ועוסקת בתיקי נתניהו.

מתוקף תפקידה מררי הייתה בצוות המורחב שהתעסק בתיקי נתניהו עד להחלטת מנדלבליט. היא חתומה על הסדר עניינים שאסור לבעלה לטפל בחקירות תחת טיפולה, אך במקרה זה מדובר בשאלה אם ועדת הכנסת יכולה להתכנס ולא בחקירה שתחת טיפולה של אשתו. חשוב לציין כי במידה וועדת הכנסת אכן תתכנס לדון בחסינות נתניהו - היעדרותו של ינון מהדיונים לא צפוייה להשפיע על לוח הזמנים.