מתח בליכוד: הערב יוחלט האם לקיים פריימריז לרשימת המפלגה

תומכי נתניהו רוצים בבחירות מקדימות עבור חברי המפלגה, מתוך רצון להתקדם במעלה הרשימה, וגם מתוך מחשבה שהן יביאו לקלפיות מתפקדים התומכים ברה"מ, שאלמלא הבחירות לרשימה עשויים להישאר בבית

זמן צפייה: 03:55

בית הדין של הליכוד יחליט הערב (רביעי) האם ביום חמישי הבא, ביום בו ייערכו הפריימריז, חברי הליכוד יבחרו רק את ראש המפלגה או שיתקיימו גם בחירות מקדימות לרשימת המפלגה.

הדבר מעסיק מאוד את חברי הכנסת של הליכוד, אשר נמצאים במתח האם הם יידרשו שוב להתמודד בפריימריז על מקום ברשימה. ככל שחבר הכנסת קרוב יותר לנתניהו, כך הוא פחות חושש מהפריימריז - בעוד גדעון סער ואנשיו פוחדים מההכרעה האפשרית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רה"מ תומך בהצבת מצלמות בפריימריז: "סיוע להגנה על טוהר ההליך"

סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

הליכוד נגד הליכודניקים החדשים: ח"כ השכל הוסרה מרשימת מתפקדים

Likuuud
רשימת הליכוד

שר המשפטים אמיר אוחנה וחבר הכנסת מיקי זוהר, שניהם תומכים נלהבים של ראש הממשלה, מפעילים לחצים על נתניהו לערוך בחירות לרשימה. השניים להוטים לערוך פריימריז מאחר והם סבורים שהם יתקדמו אם יהיו בחירות לרשימה. בסביבת נתניהו מעדיפים בחירות לרשימה, שלטענתם יביאו מתפקדים תומכי נתניהו שאלמלא היו מתקיימות בחירות מקדימות גם לרשימה, לא היו טורחים להגיע והיו נשארים בבתיהם.

במקביל, מחיקת אלפי מתפקדי הליכוד ממשיכה להסעיר את המפלגה, והיום מטה סער פנה לליכוד ודרשו את כל פלט האשרא של כל אלפי המתפקדים שנגרעו מרשימת החברים בטענה שהייתה בעיה עם התשלום שלהם.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח''כ גדעון סער
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח''כ גדעון סער | צילום: לע''מ

מוקדם יותר היום, סער הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הליכוד במצודת זאב בתל אביב. ברקע הטענות על פסילת מתפקדים, אמר סער כי "נמשיך להיאבק למען קיום בחירות הוגנות". "הגענו להסכם כי הבחירות תתקיימנה באופן שכל חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ", המשיך. "מכיוון שהבחירות ביום חופש יש לזה חשיבות יתרה. אם זה לא יקרה, המשמעות היא שבפועל תישלל אפשרות הבחירה מרבבות חברי הליכוד.

"בתנאים הקיימים בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר אופוזיציה. בחירה בי היא בחירה בשלטון הליכוד, וביכולת להקים ממשלת ליכוד חזקה ויציבה ולאחד את העם. הבחירה הזו בתנאים הקיימים", הוסיף. "אחרי שני ניסיונות שלא הצליחו להרכיב ממשלה, ואחרי מה שאנחנו רואים במחקרי דעת הקהל היא מאוד חדה, ואת האמת הזאת נסביר לחברי הליכוד עד יום הבחירות".

פריימריז ליכוד
פריימריז ליכוד | צילום: החדשות 13

ראש הממשלה הצהיר אתמול כי הוא תומך בהצבת מצלמות בקלפיות בפריימריז של המפלגה, וזאת בתגובה לעתירה של סער בנושא לבית הדין של הליכוד.  "מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות, מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה", כתב ראש הממשלה. עם זאת, ציין נתניהו כי מדובר בעמדה עקרונית וכי הדבר אינו גורע מטענתו כי לבית הדין אין סמכות לערער על החלטת ועדת הבחירות.

ביום שני השיק סער את הקמפיין שלו לפריימריז. מבין חברי המפלגה הגיעו לאירוע יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והח"כים מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. "זה לא כנס פריימריז רגיל, זהו ערב של תקווה חדשה", אמר סער בפתח דבריו. "ערב המסמל רצון להתחדשות, המונע מאהבה גדולה לליכוד ולמדינת ישראל. לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה". ברקע השקת הקמפיין, נתניהו נפגש עם יאיר כץ, בנו של יו"ר מרכז הליכוד. כץ הבן מכהן כיו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ומטרת הפגישה הייתה למנוע זליגת קולות מעובדי הארגון לכיוונו של סער.