כחול לבן: "המגעים עם הליכוד הופסקו הערב - אין שום סיכומים"

ממפלגתו של גנץ נמסר כי לא התקיימה פגישה בין צוותי המשא ומתן במסגרת הניסיונות לכינון ממשלת חירום: "רואים לאורך היום ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה"

זמן צפייה: 01:24

ברקע המאמצים להקמת ממשלת חירום, כחול לבן מסרה הערב (חמישי) כי המגעים עם צוות המו"מ של הליכוד הופסקו הערב.

"היום לא התקיימה פגישה, ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים", נמסר. "מה שאנחנו רואים לאורך היום הוא ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה לאזרחי ישראל. בשבוע הבא הליכוד יקבל כנסת מתפקדת למען אזרחי ישראל".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי המתווה המסתמן הוא שתוקם ממשלת חירום לכמה חודשים, שתתעסק רק במשבר הקורונה על כל היבטיו - הכלכליים והבריאותיים. זאת, בין היתר, כדי להימנע ממשברים קואליציוניים בממשלה כה לא הומוגנית.

הדיונים נמשכים ועדיין לא הושגה הסכמה על כמה סוגיות - משך הזמן של כהונת נתיהו בראשות הממשלה, וכן מועמד לשר המשפטים וביטחון הפנים, שיהיה מוסכם על כל הצדדים.

המהלך יצטרך לקרות מהר, כי יש כבר תסיסה בליכוד היות שנתניהו יצטרך לפטר שרים - ויישאר לכל היותר עם 11 שרים, שעשויים להתחיל אינתיפאדה פוליטית בעניין.

בתוך כך, בכיר בליכוד מסר לחדשות 13 כי הצעת הפתיחה של צוותי המו"מ של כחול לבן היא שנתניהו יכהן ראשון למשך שנה, ואחריו גנץ במשך שנתיים  - ולזה מסרבים בליכוד. לעומת זאת, בכיר כחול לבן טוען כי אין הצעה כזאת וכי מנסים לסכסך בין לפיד לגנץ. בליכוד מדברים כעובדה מוגמרת על כך שגנץ מתכוון להיכנס עם אשכנזי ולהשאיר את לפיד ויעלון בחוץ.