ליברמן: "לא אצטרף לממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות החרדים"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להישג של גוש הימין במדגמים: "לא נצטרף לשום ממשלה עם ש"ס ויהדות התורה". לדבריו, "יש לנו מפלגה עם עקרונות - לא נזוז מילימטר ממה שהבטחנו לבוחרים"

זמן צפייה: 03:53

ישראל בוחרת: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן כתב הערב (שני) לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "עדיין לא ברור איזו ממשלה תקום, אבל חשוב לי להבהיר כי לא תהיינה בחירות חדשות ולא נצטרף לשום ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות ש"ס ויהדות התורה". את הדברים כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו של ליברמן הגיעו כשעה לאחר שנאם בפני פעילי המפלגה. במהלך נאומו הקצר התייחס ליברמן לתוצאות המדגמים: "המדגמים שונים באופן מהותי מכל הסקרים האחרונים שפורסמו". לדבריו, "כל מנדט קריטי - לא תהיה ברירה אלא לחכות לתוצאות אמת ורק אחר כך לעשות הערכת מצב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגם חדשות 13: 37 מנדטים לליכוד, 32 לכחול לבן; 60 לגוש הימין

חגיגות במטה הליכוד; טיבי: "התוצאה הערב – כישלון של כחול לבן"

שלח: "צריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו – לא רק בניקיון הכפיים"

אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם
אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

ליברמן הוסיף כי ישראל ביתנו היא "מפלגה עם משנה סדורה ועקרונות", והוסיף כי "לא נזוז מילימטר אחד ממה שהתחייבנו לבוחרים שלנו". לדבריו, "ראינו את אותה התוצאה בבחירות שנערכו באפריל כשגם שם הגוש החרדי-משיחי הגיע לאותם 60 מנדטים. לא יהיה שום שינוי בעמדה שלנו".

מספר 2 בישראל ביתנו, עודד פורר, הגיב לתוצאות המדגם ואמר כי "לא נוותר על האג'נדה שלנו אחרי הבחירות. צריך לראות את תוצאות האמת - אבל לא נאפשר הליכה לבחירות נוספות, ולא נוותר על הדברים שנלחמנו עליהם בשנה האחרונה"

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 והפרופ' קמיל פוקס עלה כי המפלגה המובילה היא הליכוד עם 37 מנדטים מול כחול לבן שקיבלה 32 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים. לישראל ביתנו ויהדות התורה מספר זהה - שמונה מנדטים לכל אחת. מפלגת העבודה-גשר-מרצ נחלשה משמעותית וזכתה לשישה מנדטים בלבד, וכך גם ימינה עם מספר זהה של מנדטים. כצפוי, עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.