גנץ יקבל את המנדט; ריבלין זימן אותו ואת נתניהו לשיחה

ליברמן המליץ על גנץ לנשיא, וכעת ליו"ר כחול לבן יש 61 ממליצים. זאת, לאחר שמוקדם יותר הרשימה המשותפת המליצה פה אחד על הרמטכ"ל לשעבר. ב-19:30 תיערך השיחה בין ריבלין, גנץ ונתניהו

זמן צפייה: 02:48

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המליץ היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על יו"ר כחול לבן בני גנץ, כמועמד להרכבת הממשלה. כעת, לגנץ יש 61 ממליצים והנשיא הודיע כי הוא יקבל את המנדט להרכיב את הממשלה. לאחר מכן זימן ריבלין את נתניהו וגנץ לשיחה דחופה הערב בנוגע להקמת ממשלה מיידית, הצפויה להתקיים ב-19:30. הטלת המנדט על גנץ בבית הנשיא מתוכננת למחר ב-12:00.

יו"ר גשר אורלי לוי לא הגיעה לבית הנשיא ולכן לא תמליץ על אף מועמד. לוי שלחה מכתב לריבלין שלפיו היא לא ממליצה על אף אחד מהמועמדים.

מוקדם יותר המליצה הרשימה המשותפת על כל סיעותיה, בהם סיעת בל"ד, על גנץ. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הכריז כי המשותפת תמליץ פה אחד על גנץ: "במידה וגנץ רוצה להקים ממשלת מרכז שמאל – נמליץ על גנץ. יותר מאהבת מרדכי, זה משנאת המן. בל"ד קיבלו החלטה אמיצה, אחדות הרשימה המשותפת וקבלת החלטת הרוב. כל הרשימה המשותפת, 15 מנדטים, ממליצים על הקמת ממשלת מרכז-שמאל. במידה ותהיה אחדות - נהיה המתנגדים העיקריים".

לכתבות נוספות בנושא:

רה"מ הציע לגנץ: "רוטציה כשאני ראשון או ממשלת חירום לחצי שנה"

הרשימה המשותפת המליצה פה אחד על גנץ: "רוצים ממשלת מרכז-שמאל"

נתניהו: פונה לגנץ, ליברמן ועמיר פרץ להצטרף לממשלת חירום

נשיא המדינה ראובן רובלין בהתייעצות עם הסיעות
נשיא המדינה ראובן רובלין בהתייעצות עם הסיעות | צילום: מארק ניימן לע''מ

"מבחינתו להצביע עבור הרשימה זה להצביע בעד ערכים. כלומר, גם בין היתר להגיד לא באופן הפורש והמדוייק ביותר נגד ממשלת הימין ונגד נתניהו. הפשיזם בשלטון. מי שעוקב אחרי אזרחים, שמצמצם את המרחב הדמוקרטית, שמסית נגד מיעוט בצורה שיטתית פשוט מאוד - הפשיזם בשלטון".

בשל המלצת המשותפת, הליכוד תקפה את גנץ ואמרה כי הוא "דוהר לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית שתציל חיים. כחול לבן שיקרו לבוחרים שלהם במצח נחושה עד לרגע סגירות הקלפיות. גנץ מסרב להגיע לפגישה עם רה"מ ומסרב להכיר בתוצאות הבחירות".

סיעת כחול לבן בהתייעצויות בבית הנשיא
סיעת כחול לבן בהתייעצויות בבית הנשיא | צילום: מארק ניימן לע''מ

בעת הפגישה עם הליכוד אמר יריב לוין, שר התיירות, שמפלגתו מציעה הרכבת ממשלת אחדות. "אמרנו במפורש שנתמוך בראש הממשלה, אנחנו ומפלגות אחרות. אין מקום בהרכבת ממשלה שנשענת על אנשים שאינם מקבלים את עקרונות היסוד של מדינת ישראל ותומכים בטרור. אינני מציע להוציא אותם מהכנסת, יש לכבד את הבחירה - אך לא להקים איתם ממשלה".