ליברמן: גנץ עשה שגיאה חמורה; המהלך המסתמן - אינו ממשלת אחדות

יו"ר ישראל ביתנו על המגעים להקמת ממשלה: "אין ממשלת אחדות - יש גוש נתניהו, שאליו מצטרפת חוסן לישראל". על התנהלות הממשלה בטיפול בקורונה: "נתניהו מנהל המשבר באופן פוליטי וכושל"

זמן צפייה: 09:26

אחדות בצל הקורונה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) למגעים בין הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלה, ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "גנץ עשה שגיאה חמורה. אמרנו שנתמוך בכל ממשלת אחדות לאומית, אבל זאת לא ממשלת אחדות, אלא גוש נתניהו שאליו מצטרפת חוסן לישראל. ערב לפני כן נפגשתי עם גנץ ושאלתי אם יש ביניהם מהלכים, ואני קיבלתי ממנו תשובה ברורה שלא. ערב לפני הוא הכחיש, זאת זכותו המלאה, אין לי טענות".

"אנחנו לא נצטרף לממשלה וירטואלית שאנחנו לא יודעים מה קווי היסוד שלה", הוסיף. "בזמנו גנץ הסכים לדרישות שלנו, אני רוצה לראות את קווי היסוד של הממשלה שתקום".

ליברמן תקף את התנהלות הממשלה בעת משבר הקורונה, ואמר כי "נתניהו מנהל את המשבר באופן פוליטי וכושל. זה שליצמן ממשיך לנהל את משרד הבריאות, שאנחנו לא רואים ולא שומעים אותו, רק שמעתי שהוא חושב שהמשיח יגיע והקורונה תסתיים. חשוב שבמשרד הבריאות יהיה שר מקצועי", הוא הוסיף: "זה שכל המשבר הזה לא עבר לידי פיקוד העורף, שבשביל זה הקימו אותו, זה גם החלטה פוליטית".

עוד בחדשות 13:

כדי למנוע התפשטות קורונה בבתי כלא: מאות אסירים ישתחררו מוקדם

בשל מחסור בציוד מיגון – צמצום משמעותי במספר בדיקות הקורונה

עלה ל-3,619 מניין הנדבקים בקורונה; תייר ישראלי מת באיטליה

אביגדור, ליברמן, ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן

בתוך כך, הערב ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במטרה לדון במחלוקות במשא ומתן להקמת ממשלת חירום. המחלוקת העיקרית בין הצדדים כעת היא דרישת כחול לבן שלא להאריך את כהונת יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין - בצל תגובתו לפסיקת בג"ץ, אך בליכוד מסרבים לכך בכל תוקף. בין ההבנות המתגבשות בין השניים - ביטול חוק קמיניץ המחמיר ענישה על בנייה לא חוקית באדמות פרטיות. מדובר בתנאי שהציבו בעבר חברי הרשימה המשותפת לתמיכתם בגנץ.

בשבוע האחרון קיימו צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות דיונים אינטנסיבים, שנמשכו גם לאורך סוף השבוע, ועל אף שהמחלוקות הן בנושאים עקרוניים, על פי הערכות יגיעו הצדדים להסכם שיאפשר את הקמת הממשלה.

"אנחנו מתחילים עוד שבוע במלחמה המשותפת שלנו בקורונה ואנחנו בדרך לממשלת אחדות", אמר הערב ראש הממשלה נתניהו בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "אנחנו הולכים לאחד כוחות למענכם, למען המדינה. אני רואה הפנמה די רחבה, אבל זה עדיין לא מספיק. נצטרך הידוק נוסף של ההנחיות, אבל נוכל לנצח את זה ביחד".

פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ | צילום: רועי אברהם

אנשיו של גנץ מנסים להציג את ההישגים של ההסכם – בהם אישור משותף של נתיהו וגנץ בכל הנוגע למינויים בכירים כמו מפכ"ל, יועץ משפטי לממשלה ורמטכ"ל. בתחום המדיני סוכם כי למשך חצי שנה לא יהיה סיפוח חד צדדי, שמותנה גם בהרשאה אמריקנית.

בתוך כך, אחד מאנשי גנץ אמר לחדשות 13: "כאשר תומכי גנץ, שעכשיו כועסים עליו, יראו את זמיר וחיימוביץ מחליפים במשרדי התרבות והתקשורת את דודי אמסלם ומירי רגב שהיו כה לא אהובים עליהם – אולי הביקורת עליו תרוכך".