ליברמן: "ישראל ביתנו לא תשתף פעולה עם המשותפת גם באופן עקיף"

יו"ר המפלגה הבהיר בפייסבוק כי לא יסכים לממשלה שתהיה תלויה בתמיכתה של הרשימה המשותפת, וחזר על כך שהוא מוכן לשבת עם העבודה-גשר-מרצ. "רק לפני שנה נתניהו התחנן לגבאי שיצטרף לממשלתו"

זמן צפייה: 00:22

בחירות 2020: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב היום (שישי) כי "ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה המשותפת".

"אין לי שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה-גשר-מרץ המאוחדת. זו רשימה אחת שמרצ היא חלק קטן ממנה", הוסיף ליברמן. "ישראל ביתנו ישבה בעבר בממשלת נתניהו עם עמיר פרץ, ואורלי לוי הייתה בעברה חברה בישראל ביתנו".

"למי ששכח", המשיך יו"ר ישראל ביתנו, "חלק משרי הליכוד היו בעבר חברים בקדימה וכמה מהם, כולל ראש הממשלה, הצביעו בעד ההתנתקות, ורק לפני פחות משנה נתניהו התחנן לאבי גבאי שיצטרף לממשלתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ לאחר התקיפה בסוריה: המדיניות – לפעול נגד איראן בכל מחיר

מתיחות בדרום: צרור בלונים חשוד נחת בנתיבות

מנהיג סודאן: "הוקמה ועדה שתעסוק בישראל, יש תמיכה רחבה"

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו בכנסת
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו בכנסת | צילום: חדשות 13

הבוקר, הושחת שלט של מפלגת ש"ס, שעליו תמונות של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה שהלך לעולמו לפני כחמש שנים. במפלגה הגיבו למעשה וכתבו: "עיניכם הרואות את תוצאות ההסתה של ליברמן". "המשחית הוא רק שליח של מסרי ההסתה שנזרקים לכל עבר נגד היהדות והמסורת, זאת מערכת בחירות שלישית. אנו קוראים לכל המפלגות לגלות אחראיות ולהפסיק מייד עם ההסתה ולא יהיה מאוחר מדי", לשון ההודעה.

שלט של ש''ס עם תמונה של הרב עובדיה הושחת
שלט של ש''ס עם תמונה של הרב עובדיה הושחת | צילום: דוברות ש''ס

כזכור, כבר אתמול סיפר ליברמן כי אינו שולל ישיבה בממשלה עם העבודה-גשר-מרץ והסביר כי "הכול תלוי בקווי היסוד". כמו כן, טען ליברמן כי "ברור שלא תהיה ממשלת אחדות". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ליברמן הודיע בגל"צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

איימן עודה
איימן עודה | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יעקב ליצמן גם התייחס לאפשרויות של הרכבת הממשלה העתידית, וטען כי "אין סיכוי שגוש הימין יתפרק. אין אחד שעשה כמו נתניהו לטובת המדינה". בנוסף על כך, ליצמן שלל אפשרות של ישיבה עם בכיר כחול לבן יאיר לפיד והאשים: "אם יהיו בחירות רביעיות - זה רק בגלל ליברמן". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

מוקדם יותר השבוע אמר יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כי "לא נתמוך בממשלה שיושב בה ליברמן. אנחנו לא מתכוונים 'רק לא ביבי', אנחנו נגד דרכו של ביבי והימין, אנחנו רוצים להחליף את כל הדרך". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

מאוחר יותר באותו יום, גם יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לאפשרויות להקמת הקואליציה, והצהיר כי "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים - המחלוקות שלי עם הנהגתה בלתי ניתנות לגישור".