בשל איומים על חייה: שוטרים הוצבו בכניסה ליישוב של לוי-אבקסיס

קצין הכנסת ביקש מהמשטרה להציב אבטחה במקום, ברקע הודעת יו"ר גשר כי תתנגד לממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת • בכחול לבן מעריכים: גם הח"כים מבל"ד ימליצו על גנץ בפני הנשיא

זמן צפייה: 07:41

בחזרה לפלונטר הפוליטי: שוטרים הוצבו הערב (רביעי) בכניסה היישוב של יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, בעקבות איומים על חייה. זאת, על פי בקשת קצין הכנסת מהמשטרה, לאחר שזו הודיעה אתמול כי היא מתנגדת לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. בד בבד, עשרות בני אדם הפגינו הערב בפתח היישוב - חלקם נגדה וחלקם בעדה.

עוד בחדשות 13:

אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד"

פרץ שוחח עם לוי-אבקסיס: פועל להבטיח את המלצתה על גנץ

גנץ בשיחות סגורות: "במקרה הרע – ממשלה צרה תחזיק שנה וחצי"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1103202052' autoplay='0' credit='' desc='הפגנות נגד ח"כ לוי אבקסיס' kid='1_9oilzi4e' duration='31'']

בד בבד, בכחול לבן מעריכים כי כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, כולל אלה של בל"ד, ימליצו על גנץ בפני הנשיא. גם בכירים ברשימה המשותפת אמרו כי קיימים סיכויים גבוהים כי כך אכן יקרה.

בינתיים, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לא מנהלים מגעים לממשלת אחדות, שום ששניהם חושבים שהשני אינו מעוניין בכך. אם יהיו מגעים כאלה, הם יתרחשו ככל הנראה רק לאחר שהנשיא יטיל את מלאכת ההרכבה על אחד המועמדים, לקראת סוף השבוע הבא.

במהלך הלילה שוחח פרץ עם לוי-אבקסיס כדי להבטיח שתמליץ על גנץ לראשות הממשלה. לאחר פגישתו עם גנץ מסר: "חשוב לי להבהיר שלמרות ההתפתחויות אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת".

בני גנץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

"רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות. אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה", סיכם.

בתום הפגישה גנץ ופרץ הוציאו הודעה משותפת בה נכתב כי "בפגישה סיכמו גנץ ופרץ להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".