גנץ נפגש עם ליברמן: "סיכמנו על שיתוף פעולה להקמת ממשלה"

יו"ר כחול לבן ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו בכפר המכבייה על מנת לדון במאמצים להרכבת קואליציה. גנץ מסר בתום הפגישה: "על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה"

זמן צפייה: 00:38

בחזרה לפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו היום (שני) בכפר המכבייה, על מנת לדון בניסיונות להרכיב ממשלה. זאת, לאחר שאתמול הודיע גנץ כי התנאים שהציב ליברמן להצטרפות לממשלה עתידית מקובלים עליו. "מוסכם. חייבים להתקדם", כתב גנץ בציוץ בטוויטר.

"סיימנו עכשיו פגישה טובה שבה דיברנו על עקרונות היסוד וסיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה, כדי להוציא את ישראל מהבוץ שהיא נמצאת בו ולמנוע בחירות רביעיות", מסר גנץ בתום הפגישה. "על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה".

עוד התייחס מוקדם יותר גנץ לבקשת עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחיית פתיחת משפטו, וכתב: "זה התחיל: דחייה - הימלטות - התגברות. לא יקרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ על תנאי ליברמן לכניסה לקואליציה: "מוסכם. חייבים להתקדם"

רה"מ: "מנסים לבטל הכרעת הבוחר"; גנץ: "נתניהו שותק מול ההסתה"

גורמים בכחול לבן: נשלים את "חוק נתניהו" אחרי שגנץ יקים ממשלה

פרקליטי נתניהו ביקשו אתמול, כאמור, מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את משפטו לחודש מאי. זאת, כפי שפורסם בערב הבחירות ביום שני שעבר בחדשות 13. הפרקליטות צפויה להתנגד לאורך הדחייה

כזכור, ב-17 במארס צפוי להתייצב נתניהו בבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו. פרקליטיו טוענים לבקשת הדחייה מכמה סיבות. האחת היא שהם לא קיבלו את כל חומרי המשפט מהפרקליטות, כמו כן, ועדת ההיתרים צפויה להתכנס ולדון בבקשת ראש הממשלה לבקשת תרומה למימון הוצאות משפטו יום לאחר פתיחת המשפט נגדו, אם אכן ייפתח בשבוע הבא.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

על פי רוב, בית המשפט נענה לבקשות דחייה - אך הדבר תלוי בהרכב השופטים. קיים סיכוי שהם יבקשו מנתניהו להגיע לדיון, ושם ידונו בדברים. עמדת היועמ"ש בשלב הזה חשובה מאוד, כשידוע שמנדלבליט אמר מוקדם יותר היום שאין מניעה משפטית בהרכבת ממשלה על ידי נתניהו.

מתוצאות הבחירות עלה כי הליכוד קיבלה 36 מנדטים, כחול לבן 33 מנדטים, הרשימה המשותפת - 15 מנדטים, וש"ס 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים כל אחת, וימינה - 6 מנדטים. גוש הימין עומד על 58 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל - 55.