הנדל: לא יפנו אליי - הם יודעים למה; ינקלביץ': הכול שמועות

הח"כים שסומנו כמועמדים ל"עריקה" מכחול לבן הבהירו כי אין בכוונתם להצטרף לנתניהו • גנץ: "מסתמן שלרה"מ אין רוב של 61 מנדטים - נבחן את דרכנו", ליברמן: "מתכוונים להכריע לכאן או לכאן"

זמן צפייה: 02:58

בחירות 2020: חברי הכנסת עומר ינקלביץ' ויועז הנדל מכחול לבן התייחסו היום (שלישי) לדיווחים על פניות שבוצעו אליהם מטעם הליכוד לטובת "עריקה" לגוש הימין. ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה "הכול שמועות. לא יקרה". הנדל כתב: "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו, לא יפנו אלינו, הם יודעים למה".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא לעדכון תוצאות האמת בפתח ביתו ואמר כי "תוצאות הבחירות הולכות ומתבררות אט אט. לנתניהו אין רוב של 61 להרכיב ממשלה. אנו נבחן את דרכנו. אנו מכבדים את הודעת הבוחר. היינו מחויבים, נותרנו מחויבים ונהיה מחויבים לגורל מדינת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות המסתמנות ואמר: "כפי שהתחייבנו לבוחר - אנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן כדי להימנע מבחירות רביעיות. למעשה, אין גוש ימין - יש גוש חרדי-משיחי. הימין היחיד זה ישראל ביתנו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן התחזקה; גוש הימין נחלש במנדט

ישראל בחרה: אלו 120 הח"כים שירכיבו את הכנסת ה-23

90% מהקולות נספרו: הליכוד מובילה ב-4 מנדטים; 59 מנדטים לימין

עומר ינקלביץ ויועז הנדל
עומר ינקלביץ ויועז הנדל | צילום: פייסבוק

גם יו"ר העבודה עמיר פרץ התייחס לתוצאות המסתמנות מחוץ לביתו: "אני בהחלט חושב שאנחנו הולכים לעבוד מאוד קשה. יש לי הרבה תוכניות, גם לדרך שבה צריך להגדיל ולהעצים את תפיסת העולם שלנו. יש לי הרבה עבודה במפלגה".

מוקדם יותר הבוקר דובר הליכוד, יונתן אוריך, התייחס בריאיון לחדשות 13 לתוצאות המסתמנות ואמר כי מדובר ב"ניצחון ענק של רה"מ נתניהו. תהיה ממשלה, זה עניין של כמה ימים אני מקווה, שתישען על קולות של מי שנמצאים בצד השני עכשיו. דיברנו עם בין ארבעה לשישה כאלה. אני אופטימי, חושב שזה יגמר בימים הקרובים".


על אפשרות של אחדות עם כחול לבן אמר אוריך כי "אין איך לעשות עם כחול לבן ממשלה, אני לא רואה שהדבר הזה נמצא על הפרק. אנחנו צריכים לצאת מהפלונטר של עוד בחירות ועוד בחירות. הדרך לאחות את הקרעים זה להקים ממשלה יציבה ומתפקדת".

אוריך התייחס לאפשרות של עריקה של ח"כים מגוש השמאל ואמר כי "אני מעריך שח"כים שנמצאים עכשיו בכחול לבן, ולא רוצים למצוא את עצמם בעוד בחירות שכנראה הם ישארו בהן בחוץ, יצטרפו אלינו. חברי כנסת שמבינים שאין ממשלה אחרת חוץ מממשלה בראשות הליכוד בראשות נתניהו. נבטיח להם שותפות בממשלה חזקה שתפעל למען ישראל".