נתניהו: מהיום ב-17:00 ייאסר מעבר בין ערים עד יום חמישי בבוקר

רה"מ אמר כי "ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות בסופרים ובמאפיות, גם ביום המימונה", והתייחס גם לביקורת שהועברה לאחר שבנו בילה עמו את ערב החג: "גם אני בוחן את עצמי ללא הרף ומתקן"

זמן צפייה: 12:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו פירט אמש (שני) את טיוטת תקנות החירום שהובאה במהלך הלילה לאישור הממשלה לקראת ערב חג הפסח השני, ואמר כי מעבר בין ערים ייאסר מהיום בשעה 17:00 אחר הצהריים ועד ליום חמישי בשעה 5:00 בבוקר. בזמן הזה תיאסר יציאה מעיר המגורים. כמו כן, רה"מ התייחס גם לצאת החג וחגיגות המימונה ואמר כי "ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות בסופרים ובמאפיות".

מטיוטת תקנות החירום עוד עולה כי מיום רביעי בשעה 16:00 ועד יום חמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר אסור יהיה לפתוח מאפיות או מקומות אחרים לממכר מזון חוץ מסופרמרקטים או מכולות - שגם בהם אסור יהיה להפעיל את המאפיה. כמו כן התחבורה הציבורית תיפסק החל מהלילה ועד יום חמישי ב-5:30 בבוקר.

"אתם מתבקשים לחגוג שביעי של פסח ואת חג המימונה בחוג המשפחתי המצומצם שנמצא אתכם עכשיו – כפי שהיה בסדר פסח", אמר רה"מ. "אני מזכיר לכם שביום המימונה, יום חמישי, נאסור – כפי שאנחנו אוסרים עכשיו, התקהלויות כלשהן בפארקים, בגנים ובמקומות הציבוריים. השנה זה חייב להיות אחרת בחוג המשפחתי המצומצם".

טיוטת תקנות החירום לחג השני של פסח ולמימונה

נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני
נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני

"אני יודע שבצד האתגר הבריאותי ישנו אתגר כלכלי כביר", המשיך רה"מ. "אנחנו כבר גיבשנו את התוכנית הכלכלית, היא יצאה לדרך – הסיוע הכלכלי המיידי, אבל בימים אלה אנחנו מכינים תוכנית כלכלית ליציאה הדרגתית ואחראית מהסגר הכלכלי במשבר הקורונה. לקראת סוף השבוע נגבש החלטה סופית בממשלה על הצעדים הבאים שנוגעים גם למשק וגם במערכת החינוך".

נתניהו המשיך והתייחס לאסטרטגיית היציאה מהמשבר: "גם אם נחליט על צעדי יציאה בצורה מדורגת, הצעדים יהיו איטיים ואחראיים. אנחנו מסתכלים על כולם ומנסים לשזור יחד את התוכנית הנכונה והאחראית ליציאה מודרגת מהמשבר. אני אומר מכאן שנצא לשגרה אחרת ממה שהכרנו לפני המשבר העולמי כי הרבה דברים השתנו. החיים השתנו, החברה, העבודה, הטכנולוגיה – כפי שקורה כבר עכשיו בכל העולם. ושוב, אני לא יכול להדגיש זאת יותר ממה שאני מדגיש: גם אם הקורונה תהיה בנסיגה – אין ביטחון שהיא לא תחזור".

נתניהו התייחס גם לביקורת שהועברה עליו על כך שבילה את ערב חג הפסח עם בנו אבנר, בניגוד להנחיות משרד הבריאות: "גם אני בוחן את עצמי ללא הרף ומתקן. מבחינתי ראוי היה להחמיר גם בעניין הזה, כפי שאני החמרתי במקרה של הבידוד שקיבלתי על עצמי לפני שהרשויות אמרו לי שאני חייב להיכנס לבידוד עצמי. עלינו כולנו למלא אחר ההנחיות".

נתניהו התייחס גם לדיווחים לפיהם 91 בני אדם שהחלימו מקורונה בקוריאה הדרומית נדבקו בשנית: "אנחנו בודקים את הנתון הזה. אם הוא נכון – המציאות היא הרבה יותר מורכבת ממה שנוהגים לחשוב כי יכול להיות שהחסינות מפני הנגיף איננה חסינות אוטומטית".