גנץ מניח שהוא מוביל - ולכן מעדיף להימנע מעימות • פרשנות

יו"ר כחול לבן, בדומה לרה"מ בעשר השנים האחרונות, דחה את הבקשה מתוך מחשבה שלמי שיש יתרון, גם אם לא גדול, יש רק מה להפסיד מעימות טלוויזיוני, ולכן מעדיף שלא להיכנס ל"גוב האריות"

זמן צפייה: 00:58

יו"ר כחול לבן בני גנץ נמנע מעימות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאותן סיבות שהשני סירב בשנים האחרונות לעימות עם יריביו – הוא מניח שהוא מוביל, וחושש לסכן זאת.

ההובלה של גנץ אמנם קלה, אך הוא חושש שיש לו רק מה להפסיד מעימות עם נתניהו, ולכן אינו מעוניין להיכנס ל"גוב האריות".

גנץ דוחה את הזמנת נתניהו לעימות: "לא אשתף פעולה עם ספינים"

כאמור, יו"ר כחול לבן בני גנץ סרב היום (רביעי) להצעת ראש הממשלה נתניהו לעימות במסיבת עיתונאים ואמר כי "נתניהו נמנע עשור מעימות ונזכר כעת בשל משפטו, זה ספין ולא - אשתף פעולה עם ספינים". נתניהו בתגובה אמר כי "גנץ מפחד מעימות והוא יודע למה. אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל".

"גנץ המשיך לתקוף את רה"מ ואמר כי "כעת אחרי שמנענו ממנו חסינות הוא רוצה דבר אחד – להרכיב קואליציה שתאפשר לו להעביר חוק שיאסור להביא למשפט ראש ממשלה, חוק צרפתי. אני מודיע כאן שכל מי שירצה להיכנס לממשלתי יחתום על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד לכל יוזמה שכזו".

"במדינת ישראל אף פוליטיקאי לא יהיה מעל החוק. הממשלה והכנסת לעולם לא יהפכו מקלט לעבריינים", המשיך. "הטלתי על ח"כ סגלוביץ' להכין ולהביא לממשלה הבאה תוכנית מקיפה למלחמה בשחיתות השלטונית שתעוגן בקווי היסוד, במסגרתה יעוגן חוק איסור כהונה לרה"מ או שר שהוגשו נגדם כתב אישום בעבירות פליליות חמורות, תיקון לחוק הקלון שימנע ממי שהורשע לחזור לחיים הציבוריים, העברת הסמכות למתן חסינות לח"כים לוועדה ציבורית חיצונית והגבלת כהונת רה"מ לשמונה שנים או שתי קדנציות".

כזכור, אמש הזמין את יו"ר כחול לבן בני גנץ לקיים עימות טלוויזיוני לקראת הבחירות. בעקבות קריאתו, חדשות 13 הזמינה את השניים לעימות בפריים טיים ביום ראשון הקרוב. נתניהו נענה להזמנת חדשות 13 ואמר כי "אני מוכן להגיע לעימות בכל מקום שיהיה מקובל על שני הצדדים". גנץ הגיב לנתניהו וכתב: "נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין?".