גנץ למנדלבליט: פתח בחקירה בפרשת החוקרים הפרטיים שהופעלו נגדי

יו"ר כחול לבן כתב ליועמ"ש כי קיים חשש פלילי לביצוע האזנות סתר נגדו • חברת "ארמור" קיבלה מפרקליט רה"מ חוות דעת על חוקיות העסקת חוקרים פרטיים - לפני שנרשמה ברשם החברות

זמן צפייה: 02:16

פרשת איסוף המידע על גנץ: יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה היום (ראשון) ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה בפרשת החוקרים הפרטיים שהופעלו נגדו - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. המשטרה והפרקליטות צפויים להיענות לבקשתו של גנץ ולפתוח בבדיקה בתקופה הקרובה - יתכן שעוד השבוע.

גנץ כתב בפנייה למנדלבליט כי קיים חשד לביצוע האזנות סתר פליליות נגדו. "החשד לעבירות שבוצעו לכאורה מקבל משנה חומרה לאור העובדה כי כל מטרת החקירות והעיקוב הבלתי חוקי לכאורה, נועד כדי להשפיע על הבחירות לכנסת", כתב יו"ר כחול לבן.

לעוד כתבות בנושא:

הליכוד למבקר: "בדוק את הדיווחים על איסוף המידע נגד גנץ"

פרשת איסוף המידע: יועצו הבכיר של גנץ הגיש תלונה ליועמ"ש

"אין מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד גנץ"

גנץ ומנדלבליט
גנץ ומנדלבליט | צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת

בד בבד, עולים סימני שאלה חדשים בפרשה. לחדשות 13 נודע כי כמה שבועות לפני שנרשמה ברשם החברות, חברת "ארמור", שאספה מידע על גנץ, הגיש בעל החברה לעמית חדד עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו, בקשה לחוות דעת בנוגע לחוקיות העסקת חוקרים פרטיים.

כמה ימים לאחר שחדד השיב כי אין בכך כל בעיה חוקית, ובערב בחירות אפריל, נרשמה חברת "ארמור ברשם החברות. לפי טענת רפאל ויצמן, בעל החברה, הוא נזקק לחוקרים פרטיים במטרה לאתר אנשים המטרידים את לקוחותיה – וכדי לקיים מעקב אחר מטרידים פוטנציאליים.

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

מוקדם יותר היום, פנתה מפלגת הליכוד למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה לפתוח בבדיקה אודות הפרסומים בחדשות 13 ועיתון "דה מרקר" לפיהם שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרו באחרונה על ידי גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן בני גנץ.

במכתב שיועד למבקר נכתב על ידי המפלגה כי "בימים האחרונים התפרסמו דיווחים שקריים שיצרו חרושת שמועות. אנו פועלים תמיד על פי חוק. הליכוד, אנשיה או ספקיה, מעולם לא פרצו לטלפון כלשהו ומעולם לא ביקשו ממאן דהוא לפרוץ לטלפון כלשהו או לבצע פעילות לא חוקית אחרת".

בני גנץ מצביע בקלפי
בני גנץ מצביע בקלפי | צילום: רויטרס

עוד התייחסו בליכוד לפרסומים בחדשות 13 ו"דה מרקר" וכתבו כי "מדובר בטענות חסרות שחר שנטענות על ידי גורמים בעלי עניין כדי ליצור 'אירוע' תקשורתי ולקדם אג'נדה פוליטית". לבסוף, ביקשה המפלגה מהמבקר כי יבדוק מידית את הטענות.

אתמול שלח רונן צור, יועצו הבכיר של יו"ר כחול לבן בני גנץ, תלונה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ולמ"מ פרקליט המדינה דן אלדד. זאת, בעקבות הפרסומים השונים בפרשת איסוף המידע על יו"ר כחול לבן, מהם הבין כי ייתכן שחדרו לו לטלפון הנייד והפעילו עליו מעקב.

בפנייתו ביקש צור לפתוח בחקירה נגד מי שלטענתו גרם לאיסוף המידע ולפגיעה בפרטיות. בימים הקרובים תהיה ישיבה בפרקליטות ומשטרה, וככל הנראה יפתחו בבדיקת העניין.

רונן צור
רונן צור | צילום: חדשות עשר

בחמישי אמרו בכירים במערכת אכיפת החוק לחדשות 13 כי לא יהיה מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריהם, עולה חשד ברור לביצוע עבירות פליליות במסגרת הפרשה - בין היתר פריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו. הכדור כרגע מצוי בידיו של גנץ, שכן כל עוד לא תהיה פנייה למשטרה או ליועמ"ש - לא תיפתח חקירה.

נוסף לכך, עולה כי מלבד אותה חברה ישנם גורמים נוספים שעקבו אחרי גנץ ואחר יועצו רונן צור - שהוא יועץ תקשורת של עדי תביעה מרכזיים בתיקי נתניהו. צור מסר בתגובה: "מצפים ממשטרת ישראל לחקור במישור הפלילי את פעילות החוקרים הפרטיים".

החברה שאספה מידע על יו"ר כחול לבן, ביקשה מעמית חדד פרקליטו של רה"מ, חוות דעת משפטית בנושא חוקיות העסקת חוקרים פרטיים. כמה ימים לאחר שקיבלה אישור מחדד – נרשמה "ארמור" ברשם החברות