גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

יממה לפני הבחירות, יו"ר כחול לבן טוען כי רה"מ ינסה להוריד את שיעור המצביעים במעוזי השמאל: "המקרה בגבעתיים – עדות לכך" • נתניהו: "אם נקבל 60 מנדטים – אביא מנדט נוסף, לא אפרט מאיפה"

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בחירות 2020: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, טען הבוקר (ראשון) במסיבת עיתונאים בכפר המכביה כי "נתניהו ינסה לשבש את הבחירות בהפצת פייק ניוז על קורונה. המקרה של גבעתיים הוא עדות לכך". לדבריו, מטרת הפצת הידיעות השקריות היא להוריד את שיעור ההצבעה במעוזי השמאל-מרכז.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "גנץ מקשקש. ימצאו חיסון לקורונה לפני שהוא ימצא דרך להקים ממשלה בלי אחמד טיבי. אנחנו מנדט מניצחון שימנע בחירות רביעיות או ממשלה מסוכנת שתהיה תלויה בטיבי".

עוד בחדשות 13:

בן גביר: היינו על סף הסכם פרישה עם הליכוד – נתניהו חזר בו

הכסא החם: מאחורי הקלעים של הריאיונות עם ראשי המפלגות

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן התייחס לשיחות בין למשא ומתן בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לראש הממשלה ואמר כי "נתניהו משריין מושב לגזענות בכנסת. בגין וז'בוטינסקי מתהפכים בקברם. הוא מוכן למכור את עצמו ואת ערכי תנועת הליכוד לגזענים. הוא כבר הציע לכהניסטים כסף וג'ובים, ועכשיו הוא מציע להם איחוד של ממש עם תנועת הליכוד".

כמו כן, גנץ הביע את דעתו על הקלטות יועצו של ראש הממשלה, נתן אשל, ואמר כי "נתניהו פגע פגיעה ישירה בלב היהודי וב-DNA של החברה הישראלית. חלפה מאז כמעט יממה, ונתניהו בקושי מצייץ בעניין הזה. האיש הזה שעוסק בהפצת רעל, לא מספיק אמיץ לתקוף באיראן, ואפילו לא אמיץ כדי להופיע ולומר לאזרחי ישראל ולבני עדות המזרח 'סליחה'".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו טוען כי "אם יטילו עלי את הרכבת הממשלה ונקבל 60 מנדטים אני אביא לך את המנדט ה-61 ואל תשאל אותי מאיפה", אמר בריאיון לתחנת "קול ברמה". נתניהו התייחס גם לדיווחים על פרישת "עוצמה יהודית" מהמרוץ: "אשמח מאוד אם בן גביר יפרוש. חסר לנו מנדט אחד כדי לנצח. אני אומר למצביעי 'עוצמה' להצביע לליכוד או לכל מפלגה אחרת בימין. אם אפשר להביא לפרישה של בן גביר זה דבר חשוב, כי אסור לשרוף 80,000 שילכו לפח – צריך לגלות אחריות".

מוקדם יותר הבוקר טען יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כי מפלגתו הייתה הלילה לקראת סיכום עם הליכוד לפרישה מהתמודדות בבחירות, אך המשא ומתן התפוצץ לפנות בו לאחר שראש הממשלה נתניהו חזר בו.

לדברי בן גביר, סוכמו כמה תנאים עקרוניים בין שתי המפלגות, לפיהם יבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת המאפשר לפסול חברי כנסת המסיתים לגזענות, אחוז החסימה יירד, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, והמאחז חאן אל-אחמאר יפונה תוך שישה שבועות. "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים", נמסר מהמפלגה.

בן גביר אמר הבוקר כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה כי במשטרת ישראל ובשב"כ נערכים למקרה שגורמים זרים יפיצו ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה כדי להשפיע על הבחירות שיתקיימו מחר.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר במהלך הישיבה כי משטרת ישראל נערכת לכך שלקורונה תהיה השפעה על יום הבחירות במידה וגורמים שונים ינסו להפיץ שקרים כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה. נתניהו התערב בדברים ואמר כי לא רק משטרת ישראל נערכת לכך אלא גם השב"כ, כיוון שגורמים זרים עלולים לנסות להפיץ ידיעות כאלה כדי להשפיע על הבחירות.