לקראת ממשלת אחדות? נתניהו וגנץ נפגשים במעון רה"מ

צוותי המו"מ סיימו את הכנת הטיוטות, ושני המנהיגים נועדים כדי להכריע בנקודות המחלוקת האחרונות שנותרו. בימינה תקפו: נתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות - אם זה כך תם עידן גוש הימין

זמן צפייה: 04:39

אחדות בצל קורונה: יו"ר כחול לבן בני גנץ ורה"מ בנימין נתניהו נפגשים הלילה (שני) על מנת להכריע בנוגע לנקודות מחלוקת אחרונות בדרך לחתימה על הסכם אחדות. נתניהו ירד מקו הטלפון בישיבת הממשלה שדנה בתקנות החירום לחג השני של פסח אחרי שתי דקות והעביר את ניהולה לישראל כץ, כדי לעסוק במגעים למשלת האחדות.

צוותי המו"מ של המפלגות סיימו את הכנת הטיוטות האחרונות, ונותרו נקודות מחלוקת מעטות כדי להגיע להכרעה. גורמים בשתי המפלגות אומרים שהמו"מ נמצא ב"סגירות סופיות" ומקווים שניתן יהיה לחתום עוד הלילה.

נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני
נתניהו בהצהרה לקראת ערב החג השני

בכירים בימינה אמרו בזמן שהתקיימו המגעים: "לצערנו מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין. זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מוקדם יותר הערב, גנץ התייחס למגעים לאחדות בהצהרה מיוחדת לתקשורת. בהצהרתו פנה לנתניהו ואמר: "הגענו לרגע האמת, אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לקבל הכרעות קשות". זאת, מספר שעות לפני תום המנדט שקיבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין להקים ממשלה.

"הגענו לסיכומים, אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל", אמר גנץ. "אין לנו דרך אחרת. זהו צו השעה. נתניהו, אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנחליט בשעת החירום ההיסטורית הזאת שאנחנו נאמנים למדינה ולאזרחיה – קודם כל ולפני הכול.  זה או ממשלת חירום לאומית, או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר. ההיסטוריה לא תסלח למי מאיתנו שיברח".

"נתניהו והליכוד יודעים שאנחנו שותפים הגונים", המשיך גנץ. "הם גם יודעים שישנם נושאים שבהם לא נתפשר ובראשם שמירה על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה הישראלית".

זמן קצר אחרי ההצהרה, נתניהו צייץ בטוויטר: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים - בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".