גנץ לנתניהו: "לפני שנה וחצי הצעת לי להיות שר הביטחון"

יו"ר כחול לבן הטיח האשמות ברה"מ במהלך מסיבת עיתונאים: "לא ראוי להיות ראש ממשלה יום אחד נוסף - אני איתך לא אשב". עוד הצהיר: "מה שאתה עושה בחודש האחרון - פשע שנאה נגד החברה הישראלית"

זמן צפייה: 08:41

בחירות 2020: לקראת סיומו של קמפיין מאופק וממלכתי יחסית, תקף הערב (רביעי) יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו, תסתכל לי בעיניים, אתה מאשים את גבי, רמטכ"ל שלחם במערכות ישראל בשנאה לדרוזים? אתה, שלא היית מוכן לעשות תיקון קטן לשוויון לדרוזים", קרא במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה. "רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך".

"נתניהו, איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה יום אחד נוסף. אני אתך לא אשב. כל מי שהתמודד נגדך ספג את הרפש וההכפשות", הוסיף. "בנית והצמחת סביבך תרבות של שוחד, פשע. הכול כדי שבן דוד שלך ירוויח מעסקת הצוללות? שבן דודך ירוויח מעסקת המניות?"

"עליי לא מאיימים, לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן, אז בטח שלא אתה", סיכם, והתייחס לביקורת הליכוד על יכולותיו הרטוריות: "אז אני לא מדבר כמוך. ביג דיל! בזמן שלקחת שיעורי משחק, אני לחמתי".

עוד בחדשות 13:

סקר חדשות 13: לראשונה – הליכוד מובילה; שוויון בין הגושים

הערכה: נתניהו יציע לגנץ מתווה רוטציה פחות נדיב מהסיבוב הקודם

שבוע לבחירות: האם הרשימה המשותפת תצליח לשמור על כוחה?

בני גנץ במסיבת עיתונאים
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

"אנחנו מכירים את שיטת נתניהו, כל מי שהתמודד נגדך, מבית ומחוץ, ספג רפש והכפשות: סילבן שלום, גדעון סער, אריאל שרון ז"ל - ולא רק הם", האשים. "את היועץ המשפטי שאתה מינית האשמת בניסיון להפיכה שלטונית. לפרקליט המדינה הצמידו בגללך מאבטחים, כאילו המאפייה מאיימת עליו. שופטים וחברי כנסת מסתובבים מפוחדים ומשותקים. רגע לפני הבחירות צצים השקרים, ושעה אחריהן הם נעלמים. מה שאתה עושה בחודש האחרון הוא לא קמפיין שנאה, אלא פשע שנאה נגד החברה הישראלית".

ראש הממשלה נתניהו התנער מדבריו של גנץ. "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית", אמר בכינוס של הליכוד בירושלים. "אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

חמישה ימים לבחירות לכנסת ה-23, ובמפלגות הגדולות פותחים בקמפיינים אגרסיביים של הרגע האחרון. בכחול לבן, שלרוב נרתעת מקמפיינים אגרסיביים ומקפידים לשמור על ממלכתיות, יצאו בקמפיין "כחול לבן או ארדואן", המשווה את ראש הממשלה נתניהו לנשיא טורקיה.

הסקרים הפנימיים של כחול לבן מראים שקמפיין אגרסיבי נגד הליכוד לאו דווקא יעזור להם: מצביעי הימין של המפלגה עלולים בשל כך לעזוב את המפלגה ולחזור לזרועות הליכוד, אך בצמרת כחול לבן מרגישים שאין להם ברירה אלא להקצין את הקמפיין.

גם הליכוד מקצין את תעמולתו, וחוזר לנושא הטלפון הפרוץ של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ששלט בקמפיין הבחירות לכנסת ה-21. בימים האחרונים נשמעים חברי הליכוד מציפים שוב את השאלה אם גנץ "סחיט" בשל המידע שהיה על הטלפון שנפרץ בידי האיראנים, וח"כ אבי דיכטר אף רמז שוב לטענה כי על המכשיר הסלולרי היו סרטונים אינטימיים של הרמטכ"ל לשעבר.