גנץ: "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים"

יו"ר כחול לבן סייר בבענה שבגליל, והצהיר כי "המחלוקות שלי עם צמרת המפלגה - בלתי ניתנות לגישור". זאת, לאחר שעודה טען שיתנגד לממשלה עם ליברמן ושלא ימליץ על גנץ אם לא יתנגד לסיפוח

זמן צפייה: 02:48

יו"ר כחול לבן בני גנץ ערך היום (שלישי) סיור בכפר בענה שבגליל, והצהיר כי "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים - המחלוקות שלי עם הנהגתה בלתי ניתנות לגישור".

"ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ", אמר גנץ. "היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו. הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי – איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מממשלתי".

עוד בחדשות 13:

עודה: "לא נתמוך בממשלה עם ליברמן; גנץ צריך להתנגד לסיפוח"

גנץ בעוטף עזה: "אעשה הכול להימנע ממלחמה – אך לא בכל מחיר"

העליון קבע: ח"כ היבא יזבק מבל"ד תוכל לרוץ לכנסת

בני גנץ נואם בבית בענה
בני גנץ נואם בבית בענה | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן התייחס גם לתוכנית השלום האמריקנית, והצהיר כי בכוונתו ליישמה בתיאום עם כלל הגורמים באזור: "רואה בה אבן דרך משמעותית". לדבריו, "שמעתי על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות", הצהיר גנץ. "אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לבחירות הקרבות: "אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במארס אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא ילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה | צילום: חדשות 13

נתניהו הגיב לדברי יו"ר כחול לבן וכתב: "‫גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת הוא לא יוכל להקים ממשלה. ‬‫מצביעי כחול לבן עוברים לליכוד כי הם יודעים שרק הליכוד בהנהגתי יקים ממשלת ימין חזקה ובטוחה לישראל".

מוקדם יותר היום אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי "לא נתמוך בשום ממשלה שיושב בה ליברמן. אנחנו לא מתכוונים 'רק לא ביבי', אנחנו נגד דרכו של ביבי והימין, אנחנו רוצים להחליף את כל הדרך". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

כמו כן, עודה התייחס להצהרות הסיפוח והטרנספר של תושבי המשולש: "אם לא נשמע מגנץ אמירה חדה מאוד נגד, אין מצב שאנחנו נתמוך או נמליץ. צריך כיוון אחר לגמרי".