גנץ על תנאי ליברמן לכניסה לקואליציה: "מוסכם. חייבים להתקדם"

לאחר שיו"ר ישראל ביתנו פרסם דרישות להצטרפות לממשלה, ביניהן העברת חוק הגיוס וחוק נישואים אזרחיים, יו"ר כחול לבן, שרמז בעבר על רצונו להקים ממשלת מיעוט, הודיע שהתנאים מקובלים עליו

זמן צפייה: 00:23

בחזרה לפלונטר הפוליטייו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי התנאים שהציב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרפות לממשלה עתידית מקובלים עליו. "מוסכם. חייבים להתקדם", כתב גנץ בציוץ בטוויטר.

מוקדם יותר היום פרסם ליברמן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את רשימת תנאי הסף להצטרפותו לקואליציה הבאה. ברשימה ציין את חוק הנישואים האזרחיים, חוק גיוס בני ישיבות בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20, והעברת כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות התפשטות הקורונה: אינטל המליצה לעובדיה לעבוד מהבית

הרצח בהוד השרון: מצבה של האם משתפר; עודכנה על רצח בתה

תמרורות ורמזורות: דמויות שלטי הרחוב ברחבי הארץ שונו לנשים

סעיף נוסף ברשימה הוא הקלות בתהליך הגיור - כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר. בנוסף, ציין ליברמן הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום במשק, לכל הגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה.

בסוף השבוע שעבר מסרו גורמים בכירים בכחול לבן לחדשות 13 כי יקדמו את החוק שימנע ממועמד תחת אישום להרכב ממשלה - רק אחרי השבעת ממשלה בראשותו של גנץ. במפלגה הולכים בשני כיוונים: הקמת ממשלה שתיתמך על ידי 62 חברי כנסת, והשלמת החקיקה. הסיבה להשתהות היא למנוע מצב שבו יו"ר ישראל ביתנו יוכל לתמוך במועמד אחר מטעם הליכוד בלעדי כחול לבן - לאחר שיושלם החוק. בד בבד, נראה כי לכחול לבן לא יהיו 62 חברי כנסת כדי להרכיב ממשלה - יש להם קשיים משמעותיים מבית.

יו''ר כחול לבן בני גנץ, יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
הבטחה להשתתפות בכל ממשלה. גנץ וליברמן | צילום: רויטרס

בתוך כך, אצל השותפים הפוטנציאלים של גנץ לממשלת מיעוט נצבר כבר לא מעט תסכול. מקורבים ליו"ר העבודה עמיר פרץ וליו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אומרים: "גנץ יכול בזכותנו תוך שבועיים להפוך להיות ראש ממשלה, אבל הוא עדיין מהסס ומחכה - אפשר להחמיץ את ההזדמנות בגלל ההיסוס הזה".