גנץ מבהיר: "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות"

יו"ר המפלגה התייחס בישיבת סיעתו להצעת עמיר פרץ ואמר: "נמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה". על הקמת ועדת כנסת: "החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר משיכת זמן"

זמן צפייה: 06:57

בחירות 2020: יו"ר כחול לבן דחה היום (רביעי) את הצעת יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ לחבור אליו ולמפלגת מרצ והבהיר כי מפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות: "אין מקום לספינים. הבהרתי לפרץ ולהורוביץ שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור לאף מפלגה אחרת - לא מימין ולא משמאל".

נוסף על כך תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה נתניהו בעקבות בקשת החסינות שלו ואמר כי "אני יודע שאדלשטיין מבין מה הדבר שנכון לעשות בנוגע לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד". "נתניהו ביקש חסינות - ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו", הוסיף גנץ. "לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן".

כמו כן, התייחס גנץ לאפשרות שהבית הלבן יפרסם את "עסקת המאה" לפני הבחירות, ברקע פרסום חדשות 13 בנושא, ואמר כי "פרסום תוכנית השלום האמריקנית לפני הבחירות תהיה התערבות בוטה וממשית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרב הראשי מחריף את הטון: "יש עולים שפיתחו רגשי אנטישמיות"

הנקמה האיראנית: טילים בליסטיים שוגרו לעבר כוחות ארה"ב בעיראק

בני גנץ נואם בישיבת סיעת כחול לבן
בני גנץ נואם בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

יו”ר העבודה-גשר ח”כ עמיר פרץ התייחס להודעת “כחול לבן” ואמר כי "בכחול לבן מעדיפים להיגרר אחרי האג’נדה של יועז הנדל וצבי האוזר במקום ללכת למהלך פורץ דרך להקמת ממשלה של תקוה ושינוי. אנו עלולים להתעורר לממשלה שבה בנט, סמוטריץ ושקד מכתיבים את המדיניות. נמשיך לבחון מה היא האופציה הטובה ביותר למהפך הדרוש בישראל".

גנץ התייחס גם למתקפה האיראנית על בסיסים אמריקניים בעיראק הלילה ואמר כי "המתקפה מוכיחה שוב כי איראן היא סכנה לשלום העולם ולביטחון האזור ויציבותו. צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואני לא ממליץ לאיש לגרור את ישראל לאירוע שלא קשור אליה ולהעמיד אותה למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע הזה - אני משוכנע שהתגובה תהיה עוצמתית קשה כואבת וחד משמעית".

כמו כן, התייחס גם לסערה סביב דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף נגד עולי בריה"מ: "אני מבקש להתייחס לדבריו של הרבה הראשי הספרדי אמש ולהוקיע אותם. שמעתי את תגובתו – והיא אינה מספקת. העולים מבריה"מ אינם משקל נגד לציבור החרדי או לציבור אחר, הם חלק חיוני בחברה הישראלית והצטרפותם העשירה אותנו חברתית תרבותית וכלכלית. אני קורא לרב הראשי שאותו אני מכבד מאוד לחזור בו מדבריו באופן מלא".

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל יצחק יוסף | צילום: לע''מ

כאמור, טילי קרקע קרקע נורו הלילה מאיראן לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, בהם הבסיס אירביל שבצפון המדינה וכן הבסיס האווירי "עין אל-אסד" שבמערבה, שבהם נמצאים כוחות צבאיים אמריקניים. גורם רשמי בארה"ב מסר כי "לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהתקיפה האיראנית, אך אנו עדיין אומדים את המצב". הטלוויזיה האיראנית, מנגד, מיהרה להודיע ש-80 אמריקנים נהרגו בתקיפה.

מהפנטגון נמסר כי "איראן שיגרה יותר מתריסר טילים בליסטיים לעבר צבא ארה"ב וכוחות הקואליציה בעיראק. ברור שמדובר בטילים ששוגרו משטחה של איראן. אנו עובדים על הערכת נזק ראשונית וננקוט בכל פעולה שתידרש להבטחת שלומם והגנתם של נציגי ארה"ב ובעלי בריתה באזור". במקביל, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה מארק אספר הגיעו לבית הלבן להתייעצות דחופה עם הנשיא דונלד טראמפ.