גנץ: "אם לא נתעורר - הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה"

יו"ר כחול לבן תקף בעמוד הפייסבוק שלו את ראש הממשלה, וכתב: "נתניהו ואנשיו מתדלקים בכוונת תחילה שיח אלים וקיצוני. ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995"

זמן צפייה: 05:29

גנץ פנה לראש הממשלה והצהיר: "ביבי, ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995. אם אתה חושב שאתה מאיים או מרתיע אתה טועה טעות קשה. אתה רק מוכיח כמה חשוב להחליף אותך - בראש ובראשונה כדי לשנות את הדרך ולהפסיק את השיסוי והפילוג".

עוד התייחס יו"ר כחול לבן לתוצאות הבחירות, וכתב: "בכל מצבו נכבד את כל אזרחי המדינה, אלו שבחרו בי ואלו שלא. כשם שאני מצפה ממדינות העולם לכבד את האזרחים היהודים בארצם, כך לעולם לא נעז להגיד שקולותיהם של 20% מאזרחי ישראל הערבים שווים פחות".

כאמור, יעלון כתב בבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "ביבי, חלאס. במשך יותר משנה אתה תוקע את המדינה בגלל הסתבכויותיך הפליליות - השבוע הגזמת. אתה קורא למיליונים לצאת לרחובות ולא לקבל את תוצאות הבחירות? זו המרדה. ההסתה שלך כבר הביאה אמש לשפיכת דם ליד בית הנשיא. זה אות אזהרה לרצח פוליטי".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו תקף את כחול לבן בסרטון שעלה בעמוד הפייסבוק שלו. "מנסים לגנוב את הבחירות האלה בשתי צורות", הכריז נתניהו. "לחוקק חוק אנטי דמוקרטי-שלא קיים אפילו באיראן – מנסים לפסול פרסונלית ורטרואקטיבית מועמד שכבר נבחר. הדבר השני, גנץ הבטיח שלא יקים ממשלה שתהיה תלויה בדרך כלשהי ברשימה המשותפת. אני פונה לגנץ, יעלון ואשכנזי - שלושה רמטכ"לים לשעבר. אתם עושים דבר לא יאומן: מפקידים את גורל המדינה בידי תומכי הטרור שברשימה המשותפת. רבין ז"ל סירב לעשות זאת. הוא יכול היה להקים ממשלה עם תומכי טרור אבל הוא לא היה מוכן לעשות זאת".

מוקדם יותר הבוקר עצרה המשטרה שני בני אדם בחשד שתקפו אדם שהפגין נגד ראש הממשלה נתניהו. מדובר בפעיל של התנועה לאיכות השלטון, שהותקף כשהיה במאהל מחאה מול בית הנשיא. השניים חשודים גם שהשחיתו את המאהל.

התנועה לאיכות השלטון, שטוענת כי פעיליה עוברים בימים האחרונים סדרת התנכלויות מצד פעילי ליכוד, מסרה כי היא דורשת לגלות מי שלח את השניים לבצע את המעשים. "ההתנכלויות של בריוני נתניהו נעשית במקביל לשליחת פקחיו של משה ליאון, שעושה הכול על מנת לסלק את פעילי התנועה מהשטח", הוסיפה התנועה.

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא אמר: "נתניהו - קרא לאנשיך לחדול מאלימות. דם אנשי התנועה לאיכות השלטון יהיה על ידיך, אם חלילה תיפול שערה מעל ראשם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהל שיח מחאתי תרבותי. שיח דמוקרטי ראוי, הוגן ולא אלים".