המתווה המסתמן לממשלת חירום: תוקם לכמה חודשים ותעסוק רק בנגיף

פרסום ראשון: יש התקרבות במגעים לקראת קואליציה זמנית, אך טרם הוסכם על משך כהונתו של נתניהו ועל המועמד לשר המשפטים. בכיר בליכוד: "כחול לבן הציעה שנתניהו יכהן ראשון לשנה - הוא מסרב"

זמן צפייה: 02:49

פרסום ראשון: במהלך היום (רביעי) ישבו שעות ארוכות צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, ונראה כי יש התקרבות במגעים לקראת ממשלת חירום. הדיונים צפויים להימשך גם הלילה.

המתווה המסתמן הוא שתוקם ממשלת חירום לכמה חודשים, שתתעסק רק במשבר הקורונה על כל היבטיו - הכלכליים והבריאותיים. זאת, בין היתר, כדי להימנע ממשברים קואליציוניים בממשלה כה לא הומוגנית.

עוד בחדשות 13:

"כחול לבן סירבו להבטיח שח"כים מהמשותפת לא יעמדו בראש ועדות"

גנץ שיתף פוסט של רה"מ על ההגבלות; הנשיא: תמשיכו עם זה בממשלה

עיקר המחלוקת במו"מ לאחדות: משך כהונת נתניהו כראשון ברוטציה

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

הדיונים נמשכים ועדיין לא הושגה הסכמה על כמה סוגיות - משך הזמן של כהונת נתיהו בראשות הממשלה, וכן מועמד לשר המשפטים וביטחון הפנים, שיהיה מוסכם על כל הצדדים.

המהלך יצטרך לקרות מהר, כי יש כבר תסיסה בליכוד היות שנתניהו יצטרך לפטר שרים - ויישאר לכל היותר עם 11 שרים, שעשויים להתחיל אינתיפאדה פוליטית בעניין.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר בליכוד מסר לחדשות 13 כי הצעת הפתיחה של צוותי המו"מ של כחול לבן היא שנתניהו יכהן ראשון למשך שנה, ואחריו גנץ במשך שנתיים  - ולזה מסרבים בליכוד. לעומת זאת, בכיר כחול לבן טוען כי אין הצעה כזאת וכי מנסים לסכסך בין לפיד לגנץ. בליכוד מדברים כעובדה מוגמרת על כך שגנץ מתכוון להיכנס עם אשכנזי ולהשאיר את לפיד ויעלון בחוץ.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1803202042' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_4y4dfd6g' duration='73'']

אתמול פרסם גנץ את הנחיות משרד הבריאות ששיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב: "כשזה מגיע לחיי אדם - אין פוליטיקה, ישראל לפני הכל". נתניהו התייחס לכך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה בני!".

בתגובה, עודד את השניים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להגיע להסכמה בין המפלגות וכתב: "אולי נמשיך עם זה על שולחן הממשלה חברים?".

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

בתוך כך, יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן, הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי 61 חברי כנסת דורשים שהמליאה תכונס עוד היום. זאת, לשם הצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ובחירת יו"ר כנסת. הודעה זו מגיעה בשל סירובו של אדלשטיין לקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש.

במקביל, ריבלין שוחח היום בטלפון עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על חשיבות שמירת עבודת המשכן השוטפת בזמן חירום והפציר בו להבטיח את עבודתה השוטפת של הכנסת גם בזמן המשבר. "כנסת מושבתת פוגעת ביכולת של מדינת ישראל לתפקד בחירום בצורה טובה ואחראית - צריך לעשות הכול כדי לטפל במשבר, אבל מתוך זהירות שלא לפגוע פגיעה אנושה בתשתית הדמוקרטית שלנו", אמר הנשיא לאדלשטיין.