חשש מקורונה בבחירות: משרד הבריאות וועדת הבחירות יערכו דיון

פרסום ראשון: בישראל מעלים כוננות כדי להיערך לתרחיש שבו הנגיף יגיע לארץ לפני ה-2 במארס. ביום ראשון השר ליצמן ונציגים של הוועדה יקיימו דיון חירום כדי להחליט כיצד לפעול במקרה כזה

זמן צפייה: 01:23

בישראל חוששים מפני מקרה ראשון של הנגיף הסיני בארץ לפני הבחירות שייערכו ב-2 במארס, דבר שעלול להשפיע ואף לשבש את הבחירות. לכן, ביום ראשון ייערך דיון חירום בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן, יחד עם גורמי מקצוע במשרדו ונציגים של וועדת הבחירות, על מנת להיערך לתרחיש שכזה - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13.

גם המפלגות צריכות להיערך לאפשרות שהקורונה תגיע לישראל לפני יום הבוחר, אשר עשויה לגרום למצביעים שלא להגיע לקלפיות. החשש הוא, למשל, שאם יהיה מקרה הידבקות בתל אביב, הדבר יכול לפגוע באחוזי ההצבעה לכחול לבן. כך גם בירושלים או בבני ברק. חשש נוסף הוא שגורמים שונים ינסו לנצל את המצב, ויפיצו הודעות כוזבות כדי לפגוע במפלגות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נציג משרד הבריאות יטוס ליפן: "יסייע לישראלים שנמצאים בספינה"

סקר: כמעט כל הישראלים מודאגים במידה מסוימת מהנגיף הסיני

השבתת טיסות אל על לסין תימשך חודש נוסף – הקו לתאילנד יצומצם

הכנות לבחירות בישראל בזמן שנגיף הקורונה מתפשט
הכנות לבחירות בישראל בזמן שנגיף הקורונה מתפשט | צילום: רויטרס

במקביל, מערכת הבריאות, בתיאום עם המועצה לביטחון לאומי, עברה למצב 2 בפקודת "נחשול בריא" אשר מתייחסת לאפשרות של מגיפה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חתם על הצו, שמעבר את רשויות החירום למצב 2 - המשמעות של הדבר היא היערכות מוגברת להגעת הנגיף לישראל, כולל אפשרות של תמותה, הצטיידות באמצעי מיגון ותדרוכים של כל מערכות החירום.

מוקדם יותר היום, הורים לתלמידים בבתי ספר בדרום הארץ סיפרו בשיחה לחדשות 13 כי הם דורשים ממשרד החינוך ומהנהלת ביה"ס לדחות את הטיול עקב החשש מהידבקות ילדיהם בנגיף. "מצד אחד אני מרגישה שאין איום בפולין, אבל אני יודעת שאהיה בחרדה במשך כל הטיול, מה גם שרוב ההורים מעדיפים לדחות", סיפרה אחת האמהות.

חיטוי שדה תעופה עקב נגיף הקורונה, ומשלחת לפולין
חיטוי שדה תעופה עקב נגיף הקורונה, ומשלחת לפולין | צילום: חדשות 13

עם עליית הטמפרטורות באירופה בחודשי מארס-אפריל אך עוד קודם לעונת בחינות הבגרות, משלחות רבות יוצאות מדי שנה מבתי ספר התיכוניים לעבר המסע לפולין. השנה, בצל התפשטות הנגיף המסוכן, פנו כמה בתי ספר למשרד החינוך בבקשה לבדוק האם יש מקום לשקול דחייה של המשלחות הקרובות עד שבהלת הקורונה תשכך. ממשרד החינוך נמסר כי לאחר בדיקה עם משרד הבריאות, לא יבוטלו המסעות, שכן בפולין לא התגלו מקרים של הידבקות במחלה.

כמו כן, במחוז חוביי שבסין, מוקד התפרצות הנגיף, החליטו לנקוט בשיטת אבחון רחבה יותר לווירוס. בשל כך, הודיעו הלילה במדינה על זינוק גדול במיוחד במספר החולים – 15 אלף בני אדם אובחנו כחולים. בכך, עלה מספר הנדבקים ליותר מ-60 אלף. 8,200 מהחולים במצב קשה.

במקביל, נרשמה גם היממה הקטלנית ביותר מאז התפרצות המגפה, כאשר 254 בני אדם נוספים מתו מהמחלה, ובכך עלה מספר הקורבנות ל-1,369 בסך הכול ברחבי העולם. בד בבד, 44 נוסעים נוספים ב"ספינת הקורונה" שנמצאת בחופי יפן אובחנו כחולים, ובכך עלה מספרם בכלי השיט ל-218.