עודה: "לא נתמוך בממשלה עם ליברמן; גנץ צריך להתנגד לסיפוח"

יו"ר הרשימה המשותפת הקטין משמעותית את הסיכוי להקמת ממשלת מרכז-שמאל, לאחר שהצהיר כי יתנגד לממשלה עם ליברמן, וכי לא ימליץ על יו"ר כחול לבן אם לא יתנגד לסיפוח ולטרנספר לתושבי המשולש

זמן צפייה: 01:42

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר היום (שלישי) כי "לא נתמוך בשום ממשלה שיושב בה ליברמן. אנחנו לא מתכוונים 'רק לא ביבי', אנחנו נגד דרכו של ביבי והימין, אנחנו רוצים להחליף את כל הדרך". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

כמו כן, עודה התייחס להצהרות הסיפוח והטרנספר של תושבי המשולש: "אם לא נשמע מגנץ אמירה חדה מאוד נגד, אין מצב שאנחנו נתמוך או נמליץ. צריך כיוון אחר לגמרי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש בימינה: למרות הבטחותיו – נתניהו מנסה להחליש את המפלגה

העליון קבע: ח"כ היבא יזבק מבל"ד תוכל לרוץ לכנסת

יאיר גולן: הימין אחראי לגל הטרור; דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח

בני גנץ, איימן עודה ואביגדור ליברמן
בני גנץ, איימן עודה ואביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

מסקר חדשות 13, שפורסם ביום שישי, עלה כי אם הבחירות היו נערכות באותו היום גוש השמאל-מרכז היה מתחזק ועומד על 59 מנדטים, לעומת גוש הימין עם 53 מנדטים. מפת הגושים לא כוללת את ישראל ביתנו, אשר לפי הסקר עומדת על 8 מנדטים.

מהסקר עלה כי כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, והליכוד - 33 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים, רשימת העבודה-גשר-מרצ 10 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה 7 מנדטים כל אחת ורשימת ימינה עומדת על 6 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר קיבלה 1.5% מהקולות - ולא עוברת את אחוז החסימה. כמו כן, 21% מהנשאלים ענו כי טרם החליטו למי יצביעו בבחירות.

לשאלת התאמה לתפקיד ראש הממשלה, 44% ענו כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 32% שענו בני גנץ. 16% ענו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים לכהן בתפקיד.