16 קלפיות ייעודיות וחשש מ"פייק ניוז": בחירות בצל הקורונה

ועדת הבחירות המרכזית הציבה קלפיות מיוחדות ברחבי הארץ, שיפעלו מחר בין השעות 10:00-17:00, כדי לאפשר לאלפי הישראלים שנמצאים בבידוד להצביע • צפו: סיור בקלפי ייעודית

זמן צפייה: 06:17

הבחירות השלישיות ונגיף הקורונה: שעות אחדות לפני פתיחת הקלפיות, במערכת הבריאות ניסו הערב (ראשון) לשדר שליטה מלאה במצב ולעודד את האזרחים להצביע בלי חשש, כולל את 5,630 האזרחים שנמצאים בבידוד ביתי ברחבי הארץ. משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות אף הסביר כי "המצב בשליטה - אנחנו יודעים מאיפה הם נדבקו. וזה חשוב, כי זה אומר שבטוח ללכת להצביע. קלפיות מיוחדות הוכנו לנמצאים בבידוד".

הרשימה המלאה של 16 הקלפיות המבודדות מופיעה באתר של ועדת הבחירות המרכזית, שהציבה קלפיות באוהלים ייעודיים ברחבי הארץ, אשר יפעלו מחר בין השעות 10:00-17:00, באופן הבטוח ביותר, ומבלי שהמצביעים שנמצאים בבידוד יבואו במגע עם המצביעים בקלפיות הרגילות. את קלפיות אלה יאיישו כמאה חובשים ופרמדיקים של מד"א.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2003012310' autoplay='0' credit='עמרי מניב' desc='סיור בקלפי ייעודית' kid='1_xz69aeaq' duration='83'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

הקולות החסרים: אלו הערים שיכולות להכריע את הבחירות

10 שעות לפתיחת הקלפיות: רקטה ששוגרה מעזה התפוצצה בשטח הרצועה

צוותי מד''א מאיישים את הקלפיות הייעודיות לאנשים הנמצאים בבידוד
צוותי מד''א מאיישים את הקלפיות הייעודיות לאנשים הנמצאים בבידוד | צילום: דוברות מד''א

מה שבטוח, כל מפלגה עלולה להתמודד עם הרבה "פייק ניוז" שנועדו לזרוע פחד בקרב מצביעים. ההדבקה יכולה להיות בכל מקום. היא יכולה להיות ברחוב, היא יכולה להיות בחנות ירקות, בכל פינה. אז כך שאין ביטחון ואין חסינות לאף אחד. כזכור, הבוקר בקניון עזריאלי שבגבעתיים היינו עדים לחצי "פייק ניוז" כזה שיצא משליטה, כאשר עלה חשש שאדם שהגיע למרפאה בקניון חולה בקורונה. בתוך דקות, קבוצות הווטסאפ בעיר התמלאו בהודעות אזהרה דרמטיות, עד שמשרד הבריאות הוציא הבהרה כי אין מניעה להגיע לקניון.

מנהל המערך הלוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית, יוסי תורן סיפר כי "מחר בשעה 10:00 יוכלו אזרחים שנמצאים בבידוד ביתי, לממש את זכות הבחירה שלהם, מבלי לסכן את יתר המצביעים ברחבי הארץ. אנחנו מודים למגן דוד אדום על שיתוף הפעולה, ההירתמות והרצון לסייע, על מנת לאפשר את מהלך הבחירות התקין במדינת ישראל".

צוותי מד''א מאיישים את הקלפיות הייעודיות לאנשים הנמצאים בבידוד
צוותי מד''א מאיישים את הקלפיות הייעודיות לאנשים הנמצאים בבידוד | צילום: דובר מד''א

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר: "מד"א יסייע לישראלים שנמצאים בבידוד לממש את זכותם הדמוקרטית, ולהצביע בבחירות לכנסת, תוך הקפדה מלאה ושמירה על בריאות הציבור. מתנדבי מד"א שנרתמו למשימה, ויפעלו בקלפיות המיוחדות, מטעם ועדת הבחירות המרכזית, ימוגנו ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות".