התאריך האחרון לחסינות ומועד סגירת הרשימות: לו"ז בחירות 2020

ישראל נכנסת ל-82 יום של מערכת בחירות, שתגיעה לשיאה ב-2 במארס. עד תחילת ינואר צפוי רה"מ להתפטר מתפקידיו כשר. ב-17.2 ייפתחו שידורי התעמולה, וב-28.2 יפורסם הסקר האחרון

זמן צפייה: 06:50

בחירות 2020: הכנסת ה-22 התפזרה, ומערכת הבחירות לכנסת ה-23 יצאה היום (רביעי) לדרך – היא תימשך 82 יום ותגיעה לשיאה ביום הבוחר שיתקיים ב-2 במארס 2020. מה צפוי לנו עד אז?

בעוד שבועיים, ב-26 בדצמבר, ייערכו פריימריז לראשות הליכוד, תפקיד עליו יתמודדו, ככל הנראה, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער. עם זאת, מרכז הליכוד אישר כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה.

באחד בינואר, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נתניהו צפוי להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות והרווחה, ועד ה-2 בינואר תינתן לנתניהו האפשרות להגיש בקשת חסינות מהכנסת מפני העמדה לדין.

לוח הזמנים לבחירות 2020
לוח הזמנים לבחירות 2020 | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כך הידרדרה ישראל למערכת בחירות שלישית בתוך שנה • צפו

רה"מ החל בקמפיין: חייבים לנצח כדי שלא יכפו עלינו עוד בחירות

הכנסת פוזרה: ישראל הולכת לבחירות – בפעם השלישית בתוך שנה

Inauguration Ceremony Of Israel's 22nd Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
כנסת ישראל | צילום: רויטרס

שניים-עשר יום לאחר מכן, ב-14 וב-15 בינואר, המפלגות יגישו לוועדת הבחירות המרכזית את רשימות המועמדים שלהם. הוועדה תבדוק את כשירות המועמדים, ועד ה-2 בפברואר תפרסם את הרשימה הסופית.

כשבועיים לפני מועד הבחירות, ב-17 בפברואר, ייפתחו שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו, שיימשכו עד 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות. מ-7 בערב ביום שלפני הבחירות, תיאסר לחלוטין כל תעמולה על ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה.

הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב
הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב | צילום: רויטרס

ב-19 בפברואר תחל ההצבעה בנציגויות בחו"ל. ב-28 בפברואר, יום שישי האחרון שלפני פתיחת הקלפיות, יפורסם הסקר האחרון בתקשורת. רק עם סגירת הקלפיות, יום שני בשעה 22:00, יוצגו תוצאות המדגמים.

ב-2 במארס, כאמור, אזרחי מדינת ישראל יצאו להצביע – בפעם השלישית ברציפות. שמונה ימים לאחר מכן התוצאות הרשמיות של הבחירות יימסרו לנשיא המדינה, לו יהיו שבעה ימים לערוך התייעצויות עם המפלגות השונות והחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.