שבוע לבחירות: האם הרשימה המשותפת תצליח לשמור על כוחה?

ברקע מאמצי המפלגות למשוך מצביעים, תוכנית המאה של טראמפ וההצהרות על ממשלה עם רוב יהודי - הרשימה שבראשות איימן עודה תנסה להוציא את הציבור הערבי לקלפיות. "אפשר לעלות מעל 15 מנדטים"

זמן צפייה: 02:46

בחירות 2020: שבוע ליום הבוחר ובערים ובכפרים הערביים והדרוזיים נדמה שהשטח עדיין מנומנם. כעת, עולה השאלה האם הרשימה המשותפת תשמור על כוחה, תתחזק או תיחלש. זאת, הרשימה המשותפת תשמור על כוחה, תתחזק או אולי תיחלש, ברקע המאמצים של המפלגות הגדולות למשוך אליהן מצביעים, תוכנית המאה של טראמפ וגם ההצהרות על ממשלה עם רוב יהודי. בסקר של חדשות 13 בשבוע שעבר קיבלה הרשימה המשותפת 14 מנדטים, מנדט אחד יותר מאשר בתוצאות הבחירות בספטמבר האחרון.

מוסא חסדייה, אסטרטג בתחום השיווק, אמר כי לדעתו "המשותפת לא עושה עבודה טובה בלהוציא את המצביעים הערבים ביום הבחירות, מכיוון שהמסרים שלהם לא מדברים לציבור הערבי". פאייז שתיווי, בעלי העיתון והאתר "כל אלערב", אמר לעומתו כי "אם האכלוסיה הערבית תצא לקלפיות ביום הבחירות, אין סיכוי שהמשותפת לא תעלה מעל 15 מנדטים".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו: נערכים לכך שזרים יפיצו "פייק ניוז" על הנגיף בבחירות

בעידוד נתניהו: סדר היום המשפטי חוזר למערכת הבחירות • פרשנות

שבוע וחצי לבחירות: הליכודניקים חגגו ב"לאומיאדה" באילת

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה באירוע שבתרבות בבאר שבע
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה באירוע שבתרבות בבאר שבע | צילום: עיריית באר שבע

רשימתו של איימן עודה היא אמנם המפלגה שמקבלת את רוב הקולות בחברה הערבית אבל יש גם לא מעט מצביעים ומצביעות למפלגות אחרות, אותן מפלגות שמבטיחות שהקול הערבי יישאר מחוץ למעגל ההשפעה. עיסא פאיד בן 43, בעל פנצ'רייה בחיפה, מנהל בלוג עם יותר מ-200,000 עוקבים. הוא אמר כי "יש לנו עמדה ברורה לא להמליץ על גנץ בחינם, לא צריך להשתטח ולהיאחז בקרנות המזבח בשביל להמליץ עליו".

בחודש שעבר פורסמה תוכנית המאה של נשיא ארצות הברית והשיח על סיפוח וחילופי שטחים התעורר שוב. השאלה כעת היא האם בדקה ה-90 יצליחו הפוליטיקאים לשכנע את ציבור הבוחרים הערבי לצאת ולהצביע. פאייד אמר כי "בבחירות הקרובות לא אצביע, אנחנו לא שותפים בבחירה הייצוג שלנו בכנסת".