בחירות 2020: כחול לבן והליכוד נאבקות על סדר היום התקשורתי

נתניהו ינסה בשבועות הקרובים לנצל את המומנטום של תוכנית המאה להצבעה סמלית על סיפוח. במפלגתו של גנץ יצאו בימים הקרובים בקמפיין שממחיש כיצד נראית מדינה שמנוהלת ע"י נאשם בפלילים

זמן צפייה: 00:58

בחירות 2020: כחול לבן והליכוד נאבקות בימים אלו על סדר היום התקשורתי ולהכתיב את הנושאים שימשכו מצביעים בשבועות שעד הבחירות. נתניהו ינסה בשבועות הקרובים לנצל את המומנטום של תוכנית המאה ולהביא להצבעה על סיפוח – גם אם באופן סמלי רק התנחלות אחת כמו מעלה אדומים.

בכחול לבן, לעומת זאת, מתרחקים מנושא זה המשחק לסדר היום שמנסה נתניהו להכתיב – וייצאו בקמפיין שינסה להמחיש לציבור המצביעים איך תראה מדינה המנוהלת על ידי אדם שמתמודד עם אישומים פליליים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו לגנץ: בקרוב אעמיד במבחן את תמיכתך בהחלת ריבונות בבקעה

קושנר: אם הפלסטינים לא מקבלים המפה שהצגנו – שיציעו שינויים

"לא מדבר על הבעיה הגדולה של הפלסטינים": גרינבלט נגד אבו-מאזן

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימנין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הגיב ראש הממשלה נתניהו להכרזה של יו"ר כחול לבן כי יפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן, וכתב: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

בליכוד מתכוונים להעלות להצבעה בשבוע הבא את ההצעה לסיפוח בקעת הירדן. כדי שההצעה תעבור היא צריכה לעבור בוועדת הכנסת שבראשות אבי ניסקורן, חבר כחול לבן. שם, בליכוד מאמינים, ההצעה תיפול, והתכנון הוא להאשים את כחול לבן בכך שהסיפוח לא עבר.

יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן
יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו יום סייר גנץ עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן, והבטיח לקדם את הליך הסיפוח: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש. ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו. אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

לאחר הכרזתו של גנץ, נתניהו כתב: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". בתגובה, גנץ כתב בטוויטר: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".