גנץ: "קורא לכולם להצביע"; נתניהו: "אל תחששו מקורונה"

יו"ר כחול לבן הצביע בקלפי הסמוכה לביתו שבראש העין: "מקווה שזה היום שבו נתחיל לחיות האחד עם השני". יו"ר הליכוד: "אל תקשיבו לפייק ניוז - צריכים להיות גאים בזכות להצביע"

זמן צפייה: 02:24

ישראל בוחרת: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיעו היום (שני) גם הם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע. שני ראשי המפלגות הגדולות קראו לציבור לצאת לקלפיות.

"קורא לכולם ללכת להצביע, אנחנו צריכים להיות גאים בזכות הזאת וללכת בזקיפות קומה", אמר נתניהו בקלפי בירושלים. "הצביעו בביטחון, כי אנחנו דואגים לנושא הבריאות והקורונה, אל תקשיבו לכל הפייק ניוז שמטרתו לגרום לכם לא להצביע".

לכתבות נוספות בנושא:

ריבלין: "לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת"

ראשי המפלגות יצאו להצביע: "יום חשוב לדמוקרטיה"

14.5% הצביעו עד לשעה 10:00 – ירידה של חצי אחוז ביחס לספטמבר

נתניהו וגנץ מצביעים
נתניהו וגנץ מצביעים | צילום: חדשות 13, רויטרס

גנץ אמר בקלפי בראש העין כי: "אני מקווה שהיום מפסיקים ללכלך ולשקר. אני קורא לכל עם ישראל, מי שתומך בי ומי שלא, ללכת להצביע כפי שהם חושבים – ולא להיגרר אחרי שקרים ואלימות".

ראשי מפלגות רבים כבר מימשו הבוקר את זכותם הדמוקרטית והצביעו בשעה מוקדמת, במטרה לעורר את השטח. יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא ראש המפלגה הראשונה ששלשל פתק לקלפי, סמוך לביתו בהר נוף שבירושלים. אחריו, הצביעו גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר העבודה-גשר-מרץ עמיר פרץ אמר: "זה בוקר של אזרחי ישראל, יום חשוב לדמוקרטיה".

ראשי המפלגות מצביעים
ראשי המפלגות מצביעים | צילום: חדשות 13
נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לקלפי בירושלים ואמר: "כמעט בכל הבחירות השתתפתי ותמיד זה היה יום שראינו אותו כחג לדמוקרטיה הישראלית. אני מוכרח לומר שהיום אין בי שום חגיגיות, תחושה לא פשוטה של בושה – מול אזרחי מדינת ישראל. לא מגיע לנו עוד מערכת בחירות איומה שמידרדרת עד כדי טינופת. לא מגיעה לנו תקופה של חוסר יציבות שלא מסתיימת. אני מבקש מכם, גם אם יש תחושה קשה – צאו להצביע".

ח"כ גבי אשכנזי הגיע עם רעייתו לקלפי שבעיר מגוריו ואמר "קורא לכולם ללכת להצביע, זאת שעה גורלית למדינת ישראל". הוא הוסיף כי "מאבק על דמותה של המדינה. מי שלא מצביע – לא משפיע". ח"כ מירי רגב הגיעה לקלפי בעיר מגוריה, ראש העין, כדי להצביע. רגב נשאלה לדעתה על ההקלטות של נתן אשל, בהן כינה אותה "בהמה" - אך לא השיבה.

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לקלפי הממוקמת בעיר מגוריו, רעננה, מלווה באשתו גילת - והשניים הצביעו. בכירת ימינה איילת שקד הוסיפה כי "אני מקווה שנצליח לצאת מהפלונטר הפוליטי". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע לקלפי בעיר מגוריו, חיפה, מלווה בילדיו - והצביע.