דרעי: חייבים להקים ממשלת חירום לאומית בגלל הקורונה

שר הפנים קרא לגנץ לחבור לנתניהו בריאיון בגלי צה"ל, ואמר כי החלפת יו"ר הכנסת וחקיקת חוקים נגד רה"מ יסכלו את האפשרות הזו: "מזהיר את כחול לבן, אל תשחקו משחקים"

זמן צפייה: 00:57

בחירות 2020: שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר (חמישי) למשבר הקורונה ואמר כי "חייבים להקים ממשלת חירום לאומית בגלל הקורונה". את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

"אני מזהיר את כחול לבן שלא ישחקו משחקים, אם יחליפו יו"ר כנסת ויחוקקו חוקים נגד נתניהו אי אפשר יהיה לדבר על ממשלת אחדות", אמר דרעי, והוסיף כי  "חייבים לאמץ את המודל של קוריאה הדרומית של בדיקות המוניות לישראלים".

לעוד כתבות בנושא:

מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

בידור בבידוד: איך מרגיעים את הילדים מבהלת הקורונה?

מדינה בבידוד: כך נראית איטליה תחת הגבלות הקורונה

שר הפנים ויו''ר ש''ס אריה דרעי
שר הפנים ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החולים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-100 בני אדם. מתוכם, שניים במצב קשה, וארבעה במצב בינוני.

במקביל, קצינת שב"ס מבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים דיווחה שהייתה במגע עם חולה מאומת - בשב"ס הוחלט כי לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה של הקצינה. כמו כן, לא יתקבלו למתקן עצורים חדשים ולא יוצאו עצורים לדיוני בבתי המשפט. כלואים שאמורים להשתחרר ישוחררו ישירות לבידוד בית. נכון לעכשיו ישנם 25 אנשי סגל ו-119 כלואים במקום.

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, הודיע על הפסקת הלימודים בחטיבת הביניים ביישוב עד ליום ראשון. זאת, לאחר שרעייתו של חולה 71, תושבת היישוב, ששהתה בבית הספר זמן ממושך עם המנהלת וצוות המורים. היא פיתחה תסמיני של המחלה ונלקחה ממנה בדיקה אך התוצאות טרם התקבלו.

ראש המועצה יובל ארד ציין כי "אני מבין את העומס הקיים על מערכת הבריאות ואולם לא ניתן לקחת סיכון משמעותי על גבם של כ-50 אנשי צוות בית הספר וכ-500 תלמידים. אנו פועלים באחריות במצב שנוצר כדי להבטיח את שלום הציבור ונעשה כל שנדרש, יחד, להתמודד עם האירוע המורכב". בית הספר יערך הבוקר לאפשר למידה מרחוק והנחיות לתלמידים יפורסמו בהמשך. במקביל הנחה ראש המועצה להיערך לביצוע חיטוי במבנה טרם שובם של התלמידים לבית הספר בשבוע הבא.

כמו כן, עובדים במחלקת הוויזות באגף תל אביב של שגרירות ארה"ב נכנסו לבידוד ביתי לאחר שמשרד הבריאות הודיע לשגרירות שחולה קורונה ביקר שם לפני שבוע לצורך הוצאת ויזה. בד בבד, הוחלט על ביטול כלל פעילויות גדודי הנוער עד 26 במארס בעקבות הנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם צה"ל.