המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת אדם שהפגין נגד נתניהו

לאחר שהתנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה בטענה כי פעיל שלה הוכה במאהל מחאה מול בית הנשיא, נעצרו שניים - החשודים במעשה ובהשחתת ציוד. "דורשים לגלות מי שלח אותם"

זמן צפייה: 05:29

המשטרה עצרה היום (שישי) שני בני אדם החשד שתקפו אדם שהפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בפעיל של התנועה לאיכות השלטון, שהותקף כשהיה במאהל מחאה מול בית הנשיא. השניים חשודים גם שהשחיתו את המאהל.

התנועה לאיכות השלטון, שטוענת כי פעיליה עוברים בימים האחרונים סדרת התנכלויות מצד פעילי ליכוד, מסרה כי היא דורשת לגלות מי שלח את השניים לבצע את המעשים. "ההתנכלויות של בריוני נתניהו נעשית במקביל לשליחת פקחיו של משה ליאון, שעושה הכול על מנת לסלק את פעילי התנועה מהשטח", הוסיפה התנועה.

יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא אמר: "נתניהו - קרא לאנשיך לחדול מאלימות. דם אנשי התנועה לאיכות השלטון יהיה על ידיך, אם חלילה תיפול שערה מעל ראשם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהל שיח מחאתי תרבותי. שיח דמוקרטי ראוי, הוגן ולא אלים".

לעוד כתבות בנושא:

היתכנות ממשלת מיעוט של גנץ תלויה בעמדת הנדל והאוזר • פרשנות

ליברמן יתמוך בחוק שימנע מר"מ תחת כתב אישום להרכיב ממשלה

עפר שלח: "יש רוב בכנסת נגד נתניהו – לא נהסס להפעיל אותו"

מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבית הנשיא
מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון מחוץ לבית הנשיא | צילום: חדשות 13

ההפגנות נגד נתניהו מתרחשות ברקע יוזמת כחול לבן להעביר חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. אתמול, כזכור, הודיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי יתמוך ביוזמה, לצד חוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. ישראל ביתנו צפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ בפני הנשיא ראובן ריבלין להרכבת הממשלה - כך כאמור יוכלו תומכי החוק להבטיח רוב בוועדה המסדרת שהכרחי לקידומו.

ביום רביעי תקף נתניהו את גנץ, ברקע היוזמה לקידום החוק. "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה וחותר תחת רצון הבוחר", הצהיר בישיבת סיעות גוש הימין. "חזרנו והתרענו במערכת הבחירות – אמרנו שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את הכרעת הציבור".

בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי
בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי | צילום: רויטרס

"ההכרעה של העם ברורה: המחנה הציוני-הימני כולל 58 מנדטים, המחנה הציוני השמאלי כולל 47 מנדטים", המשיך ראש הממשלה. "הרשימה המשותפת, שמכפישה את חיילי צה"ל, מתנגדת לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם כמובן לא כלולים במשוואה הזו - וזה היה רצון העם. הם לא 55 מנדטים. מחנה השמאל הוא 47 מנדטים ולא 54 מנדטים".

יו"ר כחול לבן השיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן". גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לדברים: "נתניהו, אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה. שלטון רוב האזרחים - לא רוב היהודים. תארוז חפצים, אתה בדרך הביתה".