בנט על נתניהו: "לא חושב שזה חכם לתקוף בתוך המחנה"

שר הביטחון התייחס בריאיון לחדשות 13 ליחסו של ראש הממשלה למפלגתו, לאפשרות שיצטרף לממשלה עם כחול לבן ולסבב ההסלמה בדרום: "הכנו מערכה והיא מוכנה, צריך ללחוץ על הכפתור ברגע שיתאים לנו"

זמן צפייה: 05:57

בחירות 2020: שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) בריאיון לחדשות 13 ליחסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגתו, והניסיון להעביר את בוחריו אל הליכוד ואמר: "מותר לנתניהו לתקוף אותי פוליטית. אבל אני לא חושב שזה צעד חכם, אני בתוך מחנה הימין לא תוקף חזרה. נתניהו פעם אמר שזה הדיבר ה-11, ימני לא תוקף ימני. אני לא עומד לתקוף בתוך המחנה".

בהתייחס לשאלה האם תיכנס מפלגתו לממשלה עם כחול לבן, אמר: "אני לא נכנס לממשלה עם בני גנץ, לא כי הוא איש לא טוב אלא כי העמדות של כחול לבן, הן של יש עתיד בתחפושת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בנט על התקיפה בסוריה: "חיסלנו לפחות שישה מחבלים"

בנט: "אשב רק עם נתניהו – לא אכנס לממשלה אנטי דתית של גנץ"

עימות במליאה: כחול לבן יצאה לאחר נאום גנץ על העוטף – בנט תקף

נפתלי בנט בריאיון לאמנון לוי
נפתלי בנט בריאיון לאמנון לוי | צילום: חדשות 13

עוד אמר שר הביטחון, בהתייחס לסבבה ההסלמה הנוסף שהתרחש שוב בדרום הארץ, ואמר: "אני נגד הסבבים, אני לא מאמין בהם. אנחנו הכנו מערכה והיא מוכנה, צריך ללחוץ על הכפתור ברגע שמתאים לנו. מי שמבין דבר ורבע באסטרטגיה צבאית, מבין שאתה צריך להיות היוזם. אז עכשיו, החידוש שלי הוא שאחרי שהג'יהאד האסלאמי ירו בעזה, תקפנו אותם בדמשק ולא רק בעזה".

בהמשך דבריו, הגיב כך לשאלה אודות העברות הכסף מקטאר לחמאס, שאליו התייחס בעבר כ"פרוטשקן" ועל כך ששלח קצין צה"ל להביא אותו מהמדינה: "מי שיזם את שקי הכסף בקטאר זה ח"כ אביגדור ליברמן ביוני 2018. אני לא רוצה לגעת בכלום, אנחנו צריכים ללכת למערכה הגדולה, לריסטרט בעזה. עד אז אני לא רוצה להיכנס לסבבים".

בתוך כך, אמר הערב יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שמפלגתו תהיה מוכנה לפרוש מהבחירות אם יתקיימו כמה תנאים שהציב. בין התנאים: ביטול הסכמי אוסלו, התחייבות שלא להקים מדינה פלסטינית והפסקת העברת הכסף הקטארי לחמאס.

כמו כן, ביקש בן גביר לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים, ביטול תפקידו של הווקף מהר הבית, ביטול חלקת הכותל המיועדת לתפילה משותפת ופינוי חאן אל-אחמר.