בנט מבהיר: "לא ארוץ עם עוצמה יהודית – זו החלטתי הסופית"

שעות לסגירת הרשימות, שר החינוך הודיע כי לא יתאחד עם בן גביר: "לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם שרצח 29 חפים מפשע". בן גביר: "אוריד התמונה - יש לגלות אחריות"

זמן צפייה: 06:06

בחירות 2020: ברקע סגירת הגשת הרשימות הערב (רביעי), יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הבהיר בעמוד הפייסבוק שלו, שלא ירוץ עם עוצמה יהודית לכנסת. "לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע". את הדברים פרסם במהלך פגישתו עם פרץ הערב, שהסתיימה ללא הסכמות.

"יש לכך פתרון פשוט ומיידי. ראש הממשלה יזמן אליו את ידידי רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ויקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת. אם רה"מ יצליח, הימין לא יאבד אף קול. אם בן גביר יחליט בכל זאת לרוץ, ראש הממשלה יבהיר לציבור שהפעם שאין לבן גביר שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה", הוסיף בנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המועד הסופי להגשת הרשימות: האם יהיה איחוד בימין? • ישיר

דוח: הישראלים מחכים חמישה ימים בשנה בממוצע לתחבורה ציבורית

רון קובי על ההחלטה להדיחו: "דרעי מושחת, נתניהו שקרן"

נפתלי בנט בכנס הצהרת פומפאו
נפתלי בנט בכנס הצהרת פומפאו | צילום: חדשות 13

בהתייחס לבן גביר הוסיף יו"ר הימין החדש, ואמר: "דמיינו חבר קונגרס אמריקאי שהיה תולה על קיר ביתו תמונה של מי שרצח עשרות יהודים בבית כנסת בזמן התפילה. זה בכלל לא עולה על דעתי. זה לא יקרה, וזו החלטתי הסופית".

בן גביר ענה לבנט, ובחשבון הפייסבוק שלו כתב: "קראתי את דבריך. הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון. אני קורא לך ולשר סמוטריץ' לגלות אחריות ולהציל את שלטון הימין".

אתמול סיכמו הימין החדש והאיחוד הלאומי על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות לכנסת ה-23. בהודעה משותפת קראו שר הביטחון נפתלי בנט ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ "להצטרף אלינו למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

בתוך כך, אמש אישרה ועידת מפלגת העבודה את הסכם הריצה המשותפת של העבודה-גשר-מרצ לכנסת ה-23 עם הפתק “אמת”. "אזעקת אמת תישמע ברחוב בלפור. תמו החלומות על עוד ממשלת ימין", אמר יו"ר הרשימה, עמיר פרץ, בוועידה.