בחירות 2020: הימין החדש השיקה קמפיין; מרצ לא תערוך פריימריז

בנט הודיע כי המפלגה תרוץ תחת הסלוגן: "ימין בטוח - לא בכאילו ולא לפעמים", וכי תפנה למצביעי כחול לבן וליברמן. שקד נעדרת מהקמפיין • בניגוד לסיבוב הקודם, במרצ לא ייערכו בחירות מקדימות

זמן צפייה: 01:00

מפלגת הימין החדש השיקה היום (שני) את קמפיין הבחירות שלה, תחת הסלוגן "ימין בטוח - לא בכאילו ולא לפעמים". איילת שקד נעדרת מהקמפיין. במקביל, במרצ לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימה לא ליושב הראש. עדיין לא ברור אם יהיו שינויים במחנה הדמוקרטי.

הימין החדש עקצה בקמפיין החדש את כחול לבן וישראל ביתנו וקראה להן "ימין בכאילו" ו"ימין לפעמים". הקמפיין יופנה בעיקר למגזר הרוסי ולערים בהן ריכוז גבוה של מצביעי כחול לבן, בדגש על תל אביב והשרון. יו"ר המפלגה מגבש בימים אלה את רשימת המפלגה והצוות.

קמפיין מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט
קמפיין מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מהימין החדש נמסר: "אין שלטון ימין בלי ימין חדש גדול, שיפסיק את ההתחזות של מפלגות אחרות. ימין זה לא רק במישור המדיני. אנחנו ימין כלכלי, ימין של חרות הפרט, ימין שלא מחויב לוועדים. הימין החדש הוא ימין בטוח, לא כאילו ולא לפעמים".

כזכור, אתמול הודיע בנט על כך שמפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות: "אני מזמין את כל עם ישראל לקחת חלק בבשורה של הימין החדש - ימין ממלכתי, שמאמין ביהדות מקרבת, בחירות האדם ובמדיניות ביטחון תקיפה לצד שמירה על שטחי ארץ ישראל. הימין החדש רצה בבחירות אלו בכל הכֹּח, במטרה להציל קולות יקרים לגוש הימין ולהקים סוף סוף ממשלה. מפקד למפלגה הוא שלב נוסף בהפיכת המפלגה לכֹּח עולה בפוליטיקה הישראלית, וצפויות גם הפתעות נוספות".

ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ
ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ | צילום: החדשות 13

כידוע, אחרי סיבוב הבחירות הראשונות מרצ הלכה לפריימריז במפלגה, שבהן הודחה זנדברג מראשותה כשהפסידה לניצן הורוביץ. זנדברג נבחרה בבחירות ברשימה במקום הראשון, ונמצאת כיום במקום השני.