בנט: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות קורונה"

בריאיון לחדשות 13 התייחס שר הביטחון למאבק בנגיף: "מעריך שאנחנו לא בדרך להסגר מלא". על הצהרת רה"מ הצפויה: "אין הסלמה של ההנחיות - רק הסדרתן". עוד ציין השר: "צריך לשמור על הדמוקרטיה"

זמן צפייה: 09:00

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הערב (חמישי) להתמודדות עם משבר הקורונה בריאיון לחדשות 13, והצהיר: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות לאבחון קורונה - זה הצעד הבא שלנו". עוד טען: "אני מקווה ומעריך שאנחנו לא בדרך להסגר מלא".

"האסטרטגיה כרגע היא חינוך רבתי של הציבור", הסביר השר. "פעולות די גורפות, שאני מקווה שבקרוב נוכל דווקא לצמצם אותן. הסגר אינו הכרחי, זה צעד שפוגע בצורה גורפת ולא סלקטיבית בכל המדינה, רק כדי לבודד את הנשאים שאנחנו לא יודעים כמה הם". לדבריו, "הדבר הכי חשוב בכל ההתמודדות עם המגפה – לאתרג את הזקנים, לבדד אותם ולדאוג להם".

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

בהתייחס להצהרה הצפויה של נתניהו אמר בנט: "אין הסלמה של הנחיות, רק הסדרת הנחיות שכבר נאמרו. אין צורך בהכרזה על משק לשעת חירום, כי אין פעולה מסוימת שאני מנוע מלעשות. לא נצטרך להגיע לזה. עוד תקופה לא קלה לפנינו, אבל אנחנו מתחילים להתביית עלתוכנית אסטרטגית כדי לצאת מהמשבר".

בנט התייחס גם למשבר בכנסת ואמר: "אנחנו חייבים לאזן ולשמור על הדמוקרטיה, הואי נמדדת במיוחד ברגעי חירום. אני תומך לגמרי בתוכנית האיתור והאיכון של נשאי קורונה למרות הפגיעה בזכות הפרטיות. אני מאמין שבימים הקרובים הכנסת תתכנס ובתי המשפט יפעלו ככל שאפשר".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, הממשלה צפויה לאשר מאוחר יותר הערב במשאל טלפוני תקנות לשעת חירום, שיקשיחו את ההגבלות על יציאה מהבית. המשטרה תאכוף את יישום התקנות. הסיבה להפיכת

ההנחיות לתקנות היא בשל בקשתו השר גלעד ארדן, שהסביר כי כל עוד ההנחיות הן בגדר המלצה אין דרך לאכוף אותן.