בחירות 2020: בנט וסמוטריץ' סיכמו על ריצה משותפת לכנסת ה-23

יו"ר הימין החדש ויו"ר האיחוד הלאומי הודיעו שירוצו יחד כבלוק טכני: "קוראים לפרץ להצטרף למפלגה מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי". יו"ר הבית היהודי: "הם מעוניינים בריסוק הציונות הדתית"

בחירות 2020הימין החדש והאיחוד הלאומי סיכמו היום (שלישי) על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות לכנסת ה-23. בהודעה משותפת קראו שר הביטחון נפתלי בנט ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ "להצטרף אלינו למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

השניים אינם מעוניינים שעוצמה יהודית, שכבר הודיעה על ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי, תהיה חלק ממפלגה מאוחדת גדולה. בנט הסביר לפעיליו כי ההחלטה על המהלך הגיעה רק לאחר שפייגלין סירב לרוץ יחד עמו. הימין החדש הציעו גם לחבר הכנסת לשעבר ינון מגל לרוץ ברשימה, אך זה סירב.

יו"ר הימין החדש אמר כי "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד"לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סמוטריץ': הבית היהודי נסוג מההבנות; פרץ: אפשר לסגור היום

האיחוד בשמאל מקל על גנץ לשלב את ליברמן בקואליציה • פרשנות

בחירות 2020: החלה הגשת רשימת המפלגות לכנסת ה-23

נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'
נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס, עמוד הפייסבוק הרשמי של רפי פרץ

איילת שקד מסרה כי היא "מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ' הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה".

יו״ר האיחוד הלאומי מסר: "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

הבית היהודי תקף את החלטת השניים להתאחד: "נחשף פרצופם האמיתי של סמוטריץ ובנט - ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א' ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש. הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התייחס למהלך: "אחרי שבנט עשה טעות קשה ומנע הקמת ממשלת ימין במועד א' – לצערי סמוטריץ' חוזר בדיוק על אותה הטעות. צר לי שבצלאל פועל ממניעים פרסונליים".

בתוך כך, נמשכים נסיונות המשא ומתן בין בנט-שקד-סמוטריץ' לרפי פרץ. השלושה הציעו לבית היהודי שני מקומות בעשירייה הראשונה, כולל מקום שני לפרץ, אך ציינו כי הם אינם מעוניינים לרוץ עם עוצמה יהודית, שאיתה פרץ חתום על הסכם ריצה משותפת.

מוקדם יותר היום טען סמוטריץ' כי המגעים עם הבית היהודי נכשלו עד כה, וכי המפלגה נסוגה מההבנות שסוכמו. ממפלגתו של פרץ נמסר כי זו "חוסר אחריות של הבית היהודים". לפי הודעת המפלגה, "אין שום פערים בין המפלגות" וניתן היה לסגור את האיחוד ביניהן.