בנט: "אשב רק עם נתניהו – לא אכנס לממשלה אנטי דתית של גנץ"

יו"ר מפלגת ימינה הבטיח שיצטרף רק לממשלת ימין, ושלל כל אפשרות שישב עם כחול לבן כל עוד המפלגה מתנגדת למפלגות הדתיות: "בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל שרוצה לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים"

זמן צפייה: 02:29

מפלגת ימינה פתחה הערב (רביעי) את קמפיין הבחירות לכנסת ה-23, במהלכה אמר יו"ר המפלגה כי יכנס רק לממשלה שבראשה יעמוד בנימין נתניהו, וכי לא יסכים לשבת עם כחול לבן כל עוד היא מחזיקה בקו אנטי-דתי. "זה ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו", אמר בנט והוסיף: "בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי דתית של גנץ ולפיד, שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים".

בנט התייחס גם למצב המפלגה וציין כי "עברנו שנה קשה, גם אני או בעיקר אני אחראי לדבר הזה. כשטועים צריך לדעת לתקן. כולנו למדנו, והתבגרנו. בשוליים יש לנו חילוקי דעות, האם גיור צריך להיות ככה או אחרת - אז בסדר, נסכים לא להסכים. אבל אנחנו מסכימים שהדרך שלנו מבוססת על אהבת ארץ ישראל".

יו"ר ימינה התייחס גם לתוכנית המאה ואמר כי "זו תוכנית עם סכנות ענקיות אבל גם הזדמנות ענקית. המטרה של מחוללי התכנית היא שתי מדינות לשני עמים. בלי ימינה חזקה תקום מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים, רק אנחנו נעצור את זה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

עימות במליאה: כחול לבן יצאה לאחר נאום גנץ על העוטף – בנט תקף

בנט: נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי – סילוק איראן מסוריה

בנט: התנהלות חמאס מקרבת אותנו לפעולה; רה"מ: לא נקבל תוקפנות

נפתלי בנט בכנס הצהרת פומפאו
נפתלי בנט בכנס הצהרת פומפאו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע עימות סוער נרשם במליאת הכנסת, לאחר נאומו של יו"ר כחול לבן בני גנץ. חברי סיעתו של גנץ יצאו יחד בתום דבריו, לפני נאום שר הביטחון נפתלי בנט, בטענה כי הם נוסעים לעוטף עזה, ויו"ר ימינה תקף אותם בתגובה: "50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות, אז אתם תטפלו בבלונים? אני קורא לגנץ ויעלון - אל תברחו, תחזרו פנימה".

במהלך הדיון במליאה על המתיחות בדרום, אותו יזמו מפלגות האופוזיציה ובראשן כחול לבן, גנץ אמר: "נתניהו הפך את עוטף עזה לחוטף עזה, הוא מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שהוא הולך ומתנתק מהמציאות". בתום הנאום, יו"ר המפלגה הכריז כי חבריה יוצאים מהמליאה והולכים להיפגש עם התושבים בעוטף.

ברגע ששר הביטחון עלה לנאום, חברי כחול לבן יצאו מהאולם. "תגלו מינימום מאמץ", תקף בנט, "האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעיזים להטיף לי איך לטפל בבלונים?".

חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ
חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת