בן גביר: "נרוץ עד הסוף; הציעו לי תפקיד שגריר כדי לפרוש"

יו"ר עוצמה יהודית תקף את מחנה הימין במסיבת עיתונאים בי-ם: "מה לא הציעו לי בימים האחרונים. בכל התפקידים האלה אין דאגה למדינה". גנץ: "נתניהו חסר מעצורים בניסיון הנואש שלו לחסינות"

זמן צפייה: 00:55

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר הערב (שני) במסיבת עיתונאים בירושלים כי בכוונתם לרוץ עד הסוף, וכמו כן תקף את מחנה הימין ואמר שהציעו לו מגוון תפקידים בתמורה לפרישתו, בהם גם תפקיד שגריר.

גנץ תקף את נתניהו בתגובה: "שבוע שעבר הוא היה מוכן לסחור בביטחון המדינה, עכשיו הוא מוכן להפקיד את יחסי החוץ בידי הכהניסטים. נתניהו חסר מעצורים בניסיון הנואש שלו להשיג חסינות".

לחדשות נוספות בנושא >>

איילת שקד: "אפשרות ממשלת האחדות מתה; מצפה מבן גביר לפרוש"

בן גביר: "שנתניהו לא יטיף לי מוסר, אם היה פורש הייתה ממשלה"

סקר: יתרון לכחול לבן; עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בן גביר אמר כי "בסביבת רה"מ הכחישו את ההצעה, אבל הם יודעים טוב מאוד מי הם הגורמים מהקואליציה שהציעו לי להיות שר מטעם אחת מהמפלגות החרדיות. לא רק שר, מה הם לא הציעו לי בימים האחרונים. תפקידים בקרן קיימת, בהסתדרות העולמית, בלשכת עורכי הדין, אפילו של שגריר. בכל התפקידים האלה אין דאגה למדינה".

"אף אחד לא הציע לי לבטל את הפרוטקשן לחמאס, לפנות מאחזים, להפסיק עם ההסדרה וכו'", המשיך, "הם רוצים את הקולות של עוצמה יהודית אבל לא באמת רוצים עוצמה יהודית, כי הם יודעים שאנחנו אמיתיים, אידיאולוגיים, אנשי אמת. האליטה של הציונות הדתית פסלה 84 אלף קולות של מצביעי עוצמה יהודית".

כזכור, לפני מועד הגשת הרשימות בן גביר סיכם עם הבית היהודי על ריצה משותפת, אך ברגע האחרון יו"ר המפלגה רפי פרץ ביטל את החיבור והחליט לרוץ עם לימין החדש ולאיחוד הלאומי. פרץ, התייחס בשבוע שעבר בפוסט בפייסבוק להשתלשלות העניינים שהובילה אותה לסגת מהברית שכרת עם עוצמה יהודית. "החלטה התקבלה בלב כבד", כתב. "אף אחד לא רוצה לא לעמוד במילתו. נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי".

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

"לאחר מו"מ עם נפתלי בנט, הוזמנו ביחד לראש הממשלה", הסביר פרץ. "הוזמנו יחד איתנו הרב דרוקמן והרב אייזמן שתמכו במהלך של ריצה נפרדת. לאחר שראש הממשלה הראה לנו כי אנחנו לא מצליחים לעבור את אחוז החסימה בסקרי עומק רבים. הייתי צריך לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך חיי. היו בפניי שתי אפשרויות, ששתיהן עם מחיר גדול וכבד: ריצה עצמאית עם סיכון גדול מאוד לא לעבור את אחוז החסימה או ריצה משותפת ללא עוצמה".

"יצאתי מראש הממשלה לכנסת עם החלטה לרוץ בריצה נפרדת, בדרך התקשרו אלי הרבנים דרוקמן ואייזמן והביעו דעתם בצורה חד משמעית שצריך לרוץ במשותף עם הימין החדש חרף ההסכם עם עוצמה", המשיך. "כשהגעתי למשכן הכנסת, בסביבות השעה 22:15, הופתעתי ונדהמתי לשמוע בכלי התקשורת על החלטתה של עידית סילמן להצטרף לימין החדש והעדפה שלה את מקום 7 בימין החדש על פני מקום אצלנו. הבנתי שאין ברירה ואנחנו באירוע אחר לחלוטין".

"מה שעמד על כף המאזניים זו הקמת ממשלת שמאל" אמר פרץ. "אם היינו רצים בנפרד ובסוף לא עוברים את אחוז החסימה היינו חוזרים לשנת 92', ועל זה אף אחד לא היה סולח לנו. המראות הקשים של גירוש יהודים מביתם נחרטו בלב ובנפש של הציונות הדתית, של עם ישראל וגם בנפשי שלי. למראות האלו אסור לחזור".