המשבר במחנה הדמוקרטי: ברק ינסה לפשר בין הצדדים

ראש הממשלה לשעבר, שהוצב במקום ה-10 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות ולא נכנס לכנסת, צפוי לנסות לסייע בפתרון המחלוקות, כשיחזור מחו"ל • קיש לליכוד: הסבירו מדוע גרעתם כל אחד מהמתפקדים

זמן צפייה: 03:05

בחירות 2020: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צפוי להתערב במשבר במחנה בדמוקרטי, וינסה ככל הנראה לפשר בין הצדדים, כשיחזור מחו"ל. כזכור, לחדשות 13 נודע אתמול (שני) כי במפלגת מרצ לא מעוניינים לתת לחברת הכנסת סתיו שפיר מקום בכיר ברשימה לכנסת ה-23.

לטענת בכירים במפלגה, שפיר פעלה לבד במסגרת המשא ומצתן הקואליציוני וגרמה להם מבוכה. כמו כן, הם לא היו מרוצים מהקמפיין שניהלה. במפלגה מעוניינים להחזיר את עיסאווי פריג' למקום ריאלי, ומוכנים ככל הנראה להעניק ליאיר גולן את המקום החמישי.

לעוד כתבות בנושא:

רה"מ תומך בהצבת מצלמות בפריימריז: "סיוע להגנה על טוהר ההליך"

סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

מתחים בגוש השמאל: במרצ לא מוכנים לתת לשפיר מקום בכיר במפלגה

שפיר, הורוביץ', ברק
שפיר, הורוביץ', ברק | צילום: רויטרס

בצד השני של המפה הפוליטית, במטה סער מוטרדים מהסרת 4,000 מתפקדי ליכוד מספרי המפלגה בשבועיים האחרונים. יש לציין כי לא כולם הוסרו בשל הבעת עמדותיהם, וכי חלק מהם לא שילם למפלגה דמי חברות. ח"כ קיש, מנהל המטה של סער, פנה להנהלת הליכוד וביקש שתספק הסבר על הסרת כל אחד מהמתפקדים.

קיש כתב הערב כי "קיים חשש כבד לגריעת אלפי חברים ללא סיבה מספר הבוחרים בשבועיים האחרונים. מנהלת התנועה לא נעתרה לבקשתנו לקבל את המידע הגולמי המאפשר להבין מדוע הוסרו החברים מהספר. במצב דברים זה - קיום בחירות הוגנות בסכנה. נמשיך במאבק לקיום בחירות דמוקרטיות והוגנות". בתגובה, מסרה מנהלת המפלגה כי כל הפרטים הועברו, וכי מתוך 5,400 מתפקדים שסער ביקש לבדוק, 438 הורחקו בהחלטת שופט, והיתר מטעמים טכניים שונים.

גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז
גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי הוא תומך בהצבת מצלמות בקלפיות בפריימריז של המפלגה, שייערכו בעוד שמונה ימים. זאת, בתגובה לעתירת חבר הכנסת גדעון סער בנושא, לבית הדין של הליכוד.

"מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות, מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה", כתב ראש הממשלה. עם זאת, ציין נתניהו כי מדובר בעמדה עקרונית וכי הדבר אינו גורע מטענתו כי לבית הדין אין סמכות לערער על החלטת ועדת הבחירות.

גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: לע''מ

קודם לכן, שיתף סער סרטון שבו נראה נתניהו מגיב על ההתנגדות לחוק המצלמות במהלך קמפיין הבחירות האחרונות, וכתב: "משכנע. שומרים על טוהר הבחירות. מצלמות בקלפיות בפריימריז בליכוד".

אמש, השיק סער את הקמפיין שלו לפריימריז. מבין חברי המפלגה הגיעו לאירוע יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והח"כים מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. "זה לא כנס פריימריז רגיל, זהו ערב של תקווה חדשה", אמר סער בפתח דבריו. "ערב המסמל רצון להתחדשות, המונע מאהבה גדולה לליכוד ולמדינת ישראל. לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה". ברקע השקת הקמפיין, נתניהו נפגש עם יאיר כץ, בנו של יו"ר מרכז הליכוד. כץ הבן מכהן כיו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ומטרת הפגישה הייתה למנוע זליגת קולות מעובדי הארגון לכיוונו של סער.

"הליכוד הוא ביתנו המשותף, את חבריו אני מייצג זו הכנסת השישית. כששרון עזב את התנועה והקים את קדימה, אני נלחמתי על חיי התנועה ברגעים הכי קשים בהיסטוריה שלה. נלחמתי על כל חבר באותה סיעה, נלחמתי בין הבודדים בבחירות ב-2006, נאבקתי בוועדת הבחירות המרכזית על המנדט ה-12. בשנות האופוזיציה עם 12 מנדטים, כנגד כל הציפיות, הובלתי את התנועה להפלת ממשלת קדימה בראשות אולמרט. לאחר מכן למניעת הקמת ממשלה בראשות לבני ולאחר מכן הובלתי את המו"מ הקואליציוני של 2009 שהחזיר את הליכוד לשלטון, לממשלה יציבה של ארבע שנים".