עודה: "בלי אחדות - אי אפשר להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת"

יו"ר המפלגה התייחס לקמפיין הליכוד והוסיף כי "אנחנו רוצים שנתניהו לא יכהן - אבל כחול לבן חייבים להגיד את המצע האמיתי שלהם" • בר-לב: "ממשלה בתמיכה של חלק מהמשותפת היא לגיטימית"

זמן צפייה: 00:29

בחירות 2020: יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לקמפיין הליכוד, שטוען שלגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת, ואמר כי "אני לא יודע אם גנץ והליכוד יצליחו להרכיב ממשלת אחדות לאומית. במידה ולא - אין ספק שאי אפשר לרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת". את הדברים אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע.

כמו כן, הוא התייחס לאפשרות שימליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ ויתמכו במפלגתו ואמר כי "אנחנו רוצים למנוע מנתניהו להמשיך לכהן בפקידו. אבל, זה מחייב גם את כחול לבן להגיד מה הוא המצע האמיתי שלהם, אני עדיין לא יודע מה המצע שלהם. אם זה בכיוון של שלום, דמוקרטיה, וקירוב בין ערבים ויהודים - אז נחשוב בכובד ראש. אם זה לתמוך בסיפוח חד צדדי - אנחנו לא נמליץ ולא נתמוך. אנחנו צריכים לשמוע מהם יום אחרי הבחירות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ליברמן: "ישראל ביתנו לא תשתף פעולה עם המשותפת גם באופן עקיף"

גנץ: "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים"

עודה: "לא נתמוך בממשלה עם ליברמן; גנץ צריך להתנגד לסיפוח"

ח''כ עמר בר-לב באירוע שבתרבות בבאר שבע
ח''כ עמר בר-לב באירוע שבתרבות בבאר שבע | צילום: עיריית ב''ש

גם ח"כ עומר בר-לב מהעבודה-גשר-מרצ התייחס לסוגייה באירוע שבתרבות ואמר כי "מממשלה עם תמיכה מבחוץ של חלק מהרשימה המשותפת היא לגיטימית לחלוטין. אל תשכח שגם יהדות התורה הם לא ציוניים והם נחשבים שותפים לגיטימיים. המדיניות של גנץ שיוצאת נגדם בפומבי לא נכונה, כי אם לפחות חלק מהרשימה המשותפת לא תתמוך בו, נתניהו יקים ממשלה".

ח״כ עפר שלח (כחול לבן) תקף את נתניהו בבאירוע שבתרבות ואמר כי "גם בציבור וגם במערכת הפוליטית מבינים שהטירוף של ימי נתניהו האחרונים אינו יכול להימשך. בלתי אפשרי שראש ממשלה יבלה מחצית מזמנו כנאשם בבית המשפט. גוש החסינות של נתניהו הצטמק ביותר מעשרה מנדטים מאפריל לספטמבר, והוא יתפורר וייעלם בבחירות".

בד בבד, גם יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ התייחס לבחירות הקרבות בשבתרבות בבאקה אל-גרבייה ואמר כי "שתי מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו כי אין משמעות לגודל המפלגה, אלא לגודל הגוש. נשיא המדינה לא פונה למפלגה הגדולה וכל מי שטוען כך לא אומר אמת. לא ישנה דבר אם לכחול לבן יהיו 4 או 5 מנדטים יותר מהליכוד".