איילת שקד: "אפשרות ממשלת האחדות מתה; מצפה מבן גביר לפרוש"

חברת הכנסת מ"ימינה" ביקרה את דבריו של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ נגד הקהילה הגאה ב"מטה המרכזי" עם אילה חסון, והצהירה כי "אמירתו לא הייתה במקומה - היא לא הייתה צריכה להיאמר"

זמן צפייה: 10:01

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) התייחסה הערב (שבת) לאפשרות של ממשלת אחדות במטה המרכזי עם אילה חסון ואמרה כי "בבחירות הקודמות היה דיבור על ממשלת אחדות. היום ברור שממשלמת האחדות מתה מוות סופי. לא תקום ממשלת אחדות". כמו כן, היא תקפה את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר ואמרה כי "עוצמה יהודית במשך שנים כבר, 6 מערכות בחירות, מבזבזת לימין עשרות אלפי קולות, אם גוש הימין חשוב להם, הם צריכים לפרוש".

שקד ביקרה גם את אמירתו של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ נגד הקהילה הגאה ואמרה כי "האמירה של רפי פרץ הייתה אמירה שאינה במקומה, היא לא הייתה צריכה להיאמר. אני בוודאי מתנגדת אליה".

עוד בחדשות 13:

סקר: יתרון לכחול לבן; עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה

רפי פרץ אחרי האיחוד בימין: "הפרתי את מילתי, מצטער בכל ליבי"

גורמים בסביבת רה"מ: "נתניהו מצפה מבן גביר שיפרוש מהמרוץ"

שקד, איילת שקד
איילת שקד במטה המרכזי

כמו כן, שקד התייחסה לבקשת החסינות של נתניהו וביקרה את התנהלותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "מעולם יועצים משפטיים לא ניהלו את הכנסת, ומעולם בג"ץ לא ניהל את הכנסת. מי שמנהל את הכנסת זה אך ורק יולי אדלשטיין. הכנסת היא הריבון, מי שמנהל אותה זה אך ורק יו"ר הכנסת. הוא צריך לקבל את ההחלטה. זה החלטה מבחינתו לא פשוטה, אבל הוא צריך לקבל אותה. זה תפקיד שלו, זו סמכותו, הוא לא היה צריך לבקש חוו"ד מהיועץ המשפטי. בג"ץ זה לא הגננת של הכנסת".

בן גביר התייחס לדבריה של שקד והצהיר: "שקד פוסלת אותי וציבור שלם משום שהם לא האליטה של הציונות הדתית. היא ובנט יצטרפו לממשלת גנץ ולפיד".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התראיין ל"מטה המרכזי" ותקף את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואת פרץ: "הם אנשים הזויים שרוצים להחזיר אותנו לימי דוד המלך, שאול המלך, משפט התורה. הם לא מייצגים את הציונות הדתית, הם מייצגים את החרד"לים".

עוד אמר ליברמן כי "יש לי חדשות – הם לא יעברו את אחוז החסימה בסוף. כשהם התחילו בתור "הימין החדש" בסקר הראשון הם קיבלו 14 מנדטים, 10 מנדטים, גם האיחוד עכשיו לא יעזור להם כי מי שחרד"לניקים יצביעו בסוף לאיתמר בן גביר".