ליברמן לא שולל ממשלה עם העבודה-גשר-מרצ: "כבר ישבתי עם פרץ"

יו"ר ישראל ביתנו אמר בריאיון בגל"צ כי לא תהיה ממשלת אחדות, והוסיף: "אורלי לוי גדלה בישראל ביתנו - הכול תלוי בקווי היסוד". נתניהו: "זו ממשלה שלא יכולה לקום בלי הרשימה המשותפת"

זמן צפייה: 00:42

בחירות 2020: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סיפר הבוקר (חמישי) כי אינו שולל ישיבה בממשלה עם העבודה-גשר-מרץ והסביר כי "הכול תלוי בקווי היסוד". לדבריו, הוא כבר ישב עם יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, והוסיף כי "אורלי לוי-אבקסיס גדלה בישראל ביתנו". כמו כן, טען ליברמן כי "ברור שלא תהיה ממשלת אחדות". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ליברמן הודיע בגל"צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "אשב רק עם נתניהו – לא אכנס לממשלה אנטי דתית של גנץ"

חברה ישראלית חשפה תקיפות סייבר נגד גורמים ברשות הפלסטינית

"אני ערב לך, אל תלכי לרופא": תיעוד חדש – כך פעל הרב ברלנד

שר הבריאות יעקב ליצמן גם התייחס לאפשרויות של הרכבת הממשלה העתידית, וטען כי "אין סיכוי שגוש הימין יתפרק. אין אחד שעשה כמו נתניהו לטובת המדינה". בנוסף על כך, ליצמן שלל אפשרות של ישיבה עם בכיר כחול לבן יאיר לפיד והאשים: "אם יהיו בחירות רביעיות - זה רק בגלל ליברמן". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

מוקדם יותר השבוע אמר יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כי "לא נתמוך בממשלה שיושב בה ליברמן. אנחנו לא מתכוונים 'רק לא ביבי', אנחנו נגד דרכו של ביבי והימין, אנחנו רוצים להחליף את כל הדרך". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

יעקב ליצמן שר הבריאות
יעקב ליצמן, שר הבריאות | צילום: חדשות 13

בתוך כך, גם יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לאפשרויות להקמת הקואליציה, והצהיר כי "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים - המחלוקות שלי עם הנהגתה בלתי ניתנות לגישור".

"ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ", המשיך גנץ. "היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו. הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי – איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מממשלתי".