גורמים בעבודה-מרצ: "נראה שפרץ לא מתנגד לאחדות בראשות נתניהו"

ע"פ גורמים במפלגה, יו"ר העבודה נשאל בישיבת הנהלה על אפשרות זו, וסירב להשיב. זאת לאחר שבתום סבב הבחירות בספטמבר הוא פסל זאת על הסף. מלשכתו נמסר: "פרץ תומך בממשלה צרה בתמיכת המשותפת"

זמן צפייה: 00:57

גורמים בעבודה-מרצ אמרו היום (חמישי) כי נראה שיו"ר המפלגה עמיר פרץ הסיר את התנגדותו לממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. לדבריהם, ‫במהלך ישיבת הנהלת המפלגה היום הוא נשאל באופן ספציפי על האפשרות הזאת - וסירב להתייחס. זאת, ‫לאחר שבתום סבב הבחירות בספטמבר הוא פסל אפשרות זו על הסף. ‫מלשכתו של פרץ נמסר: "יו"ר העבודה תומך בהקמת ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת".

מוקדם יותר היום אמרו בכירים במפלגה כי יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס אינה מתכוונת להמליץ על בני גנץ בפני הנשיא ריבלין ביום ראשון. בלעדיה, יצטרך יו"ר כחול לבן גם את המלצת סיעת בל"ד מהרשימה המשותפת.

עוד בחדשות 13:

בכירים בעבודה: לוי-אבקסיס לא מתכוונת להמליץ לנשיא על גנץ

בשל איומים על חייה: שוטרים הוצבו בכניסה ליישוב של לוי-אבקסיס

פרץ שוחח עם לוי-אבקסיס: פועל להבטיח את המלצתה על גנץ

ראשי מפלגת העבודה-גשר-מרצ
ראשי מפלגת העבודה-גשר-מרצ | צילום: חדשות 13

מחצית מחברי הנהלת מפלגת העבודה ביקשה היום בישיבת ההנהלה מיו"ר העבודה עמיר פרץ לנהל גם מו"מ מול הליכוד ולא לשלול את האפשרות הזו. אולם, פרץ הבהיר כי הוא נחוש ללכת לממשלה בראשות גנץ. לאחר דין ודברים הוחלט שלא לקיים הצבעה על הנושא, ושאם אופציית ממשלת גנץ לא תתממש יתקיים דיון חדש בהנהלה על האפשרות של משא ומתן עם הליכוד.

בד בבד, פרץ התייחס היום למשבר מול לוי-אבקסיס ואמר כי "כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ. המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה. חרף התחושות הקשות אני ממשיך לקיים קשר עמה ומקווה להגיע לתיאום הפעילות העתידית איתה".

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס | צילום: רויטרס

"לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו", הוסיף פרץ. "ישנם כמה שלבים משמעותיים שהראשון בהם הוא המלצה לנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב, ואני ממליץ כי נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה".

אמש, כזכור, הוצבו שוטרים בכניסת היישוב של לוי-אבקסיס, בעקבות איומים על חייה. זאת, על פי בקשת קצין הכנסת מהמשטרה, לאחר שזו הודיעה כי היא מתנגדת לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. במקביל, עשרות בני אדם הפגינו הערב בפתח היישוב - חלקם נגדה וחלקם בעדה.