תושבי העוטף מנסים לשמור על שגרה: "אנחנו כבר רגילים לזה"

מאז הבוקר נורו יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל, והתושבים מתקשים לשמור על אופטימיות: "נמאס לנו". ראש המועצה האזורית אשכול: "סומכים על הממשלה". ביישובים רבים פתחו מקלטים

זמן צפייה: 01:56

הסלמה בדרום: מספר רקטות נפלו הבוקר (שבת) בשטח ישראל. אמנון, תושב אחד היישובים בעוטף עזה, שבחצר ביתו נפלה הבוקר רקטה: "נפלה רקטה כ-15 מטרים מהממ"ד, אנחנו אוכלוסייה שיודעת להקשיב להנחיות הצבא ונכנסנו לממ"ד. יש לנו שני נכדים, הם עדיין יושבים בממ"ד".

לדבריו, הם רגילים למצב הביטחוני ויודעים כיצד להתנהל בו: "זה פוגע קצת בשגרה, אבל בסך הכול אנחנו כבר מתורגלים פה לא מעט שנים. אנחנו מבצעים את ההנחיות כפי שמתבקש. זו שגרה שאנחנו חיים איתה כבר הרבה מאוד שנים. השגרה שלנו נפגעת וזה לא סימפטי, אבל אנחנו מקיימים את הנוהל שבו אנחנו מתורגלים, לצערי, כבר הרבה שנים".

צילום: דוברות מד''א

מאור חן, תושב נתיבות: "התעוררנו לבוקר של אזעקות. יש לי ילד בן שנתיים וחצי וכל פעם שיש אזעקות אנחנו אומרים לו שיש שיר יפה בחוץ. נמאס לנו ונקווה שיעשו עם זה משהו".

אזעקות נשמעו הבוקר גם בעיר רחובות, באשדוד וביישובים נוספים במרכז. מערכת כיפת ברזל בצליחה ליירט את מרבית הרקטות שסיכנו אזורים מאוכלסים. בתגובה לירי הרקטות צה"ל תקף מהאוויר מספר יעדים בצפון רצועת עזה, ככל הנראה, מטרות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי. אחר הצהריים נשמעו אזעקות נוספות גם בבית שמש ובלכיש.

שיגור מרצועת עזה
שיגור מרצועת עזה | צילום: פלס

בת 50 נפצעה קשה מפגיעה ישירה בבית בקריית גת. בפיקוד העורף הרחיבו את ההנחיות שחלו על יישובי עוטף עזה ליישובים אשקלון, נתיבות ואופקים וליישובי חוף אשקלון, מרחבים, לכיש ובני שמעון. על פי ההנחיות, ביישובים אלו נאסרה התקהלות של יותר מ-300 איש במתחמים סגורים ומתחמי קניות בשטח פתוח ישארו סגורים. כמו כן, מומלץ להישאר קרובים למרחבים המוגנים. ביישובים המרוחקים יותר אין הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף, אך ראשי הרשויות הנחו לפתוח מקלטים בכל היישובים הסמוכים ליישובי עוטף עזה ושדרות, בהם אשקלון, גן יבנה, אשדוד וקריית מלאכי.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר לחדשות 13: "ידענו שזה יקרה, הכינו אותי לאירועים. עכשיו נותר לראות איזו תגובה תתקבל. אני סומך על ראש הממשלה שיקבל את העצות הנכונות מהאנשים הנכונים. קל לומר בואו נתחיל אירוע ארוך שיתן פה שקט, השאלה אם זה נכון דווקא בתקופה הזאת. להם יש את הנתונים והם יודעים איך להתנהל".

ח"כ אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב בשנים 2002-2018 ונציג עוטף עזה בכנסת, הגיב גם הוא להתחדשות ירי הרקטות מרצועת עזה: "במשך 18 שנים תושבי עוטף עזה מפגינים חוסן ואיתנות אל מול ירי הרקטות על היישובים, ושוב הם מצויים במצב של בני ערובה - הן של הפלגים הפלסטיניים והן של מדיניות ממשלתית שגויה, הממשיכה לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות הפלסטינית".

"ראש הממשלה אוחז כבר עשר שנים בהגה המדיניות ומפקיר את תושבי העוטף לחסדי החמאס והג'יהאד האיסלמי", הוסיף, "עלינו להיות עוצמתיים מול חמאס בהיבט הצבאי, ונדיבים מול האוכלוסיה האזרחית העזתית השבויה גם היא כבת ערובה בידי אותה מדיניות. לא ניתן לדבר על פתרונות ארוכי טווח בעזה ללא חיזוק הרשות הפלסטינית והכנסה של אנשיה אל צמתי השלטון ברצועה. זהו בדיוק היפוך המדיניות שאותה מוביל נתניהו".

מאז שעות הבוקר נורו יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי העוטף, והתושבים מתקשים לשמור על אופטימיות. "נמאס לנו", אמר אחד. ראש המועצה האזורית אשכול: "סומכים על הממשלה"

כשברקע המטחים הבלתי פוסקים בחלק מיישובי הדרום בהם אשדוד ואשקלון החלו לפתוח מקלטים, אזורי תיירות וחופי ים פונו. ראש המועצה האזורית אשכול: "סומכים על הממשלה". אחד תושבים: "נמאס לנו"