דיווח: ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מירי איראני בים הערבי

גורמי ביטחון אמרו כי ספינה של חברת "אקס טי", ששטה תחת דגל זר אך שייכת לאיש העסקים אודי אנג'ל, ספגה פגיעה ישירה בעת שהובילה מכולות מאפריקה להודו, ונפער בה חור. לא היו נפגעים באירוע

זמן צפייה: 01:20

דיווח: ספינה בבעלות של חברת "אקס טי" ישראלית נפגעה היום (חמישי) מירי איראני בים הערבי, בזמן שהובילה מכולות מאפריקה להודו. הספינה, ששטה תחת דגל זר אך שייכת לאיש העסקים הישראלי אודי אנג'ל, ספגה פגיעה ישירה ונפער בה חור. באירוע לא היו נפגעים.

כשזכור, לפני כחודש ספינת משא בבעלות ישראלית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. לפי חברת אבטחה של הצי הבריטי, אין נפגעים באירוע. בישראל מעריכים כי הפיצוץ הוא פיגוע שאיראן אחראית לו, וכי ידעו כי הספינה בבעלות ישראלית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוצאות אמת של 99.5% מהקולות: רק 59 מנדטים לנתניהו יחד עם בנט

לאחר הביקורת: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

סער: לנתניהו אין רוב, לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי

חור שנפער בספינה בעקבות הפגיעה
חור שנפער בספינה בעקבות הפגיעה | צילום: עולם החדשות בטלגרם

בתוך כך, לפני כשבועיים הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ישראל תקפה לפחות תריסר אוניות משא איראניות שנושאות נפט איראני ואמצעי לחימה לסוריה, וזאת מתוך החשש כי רווחי הנפט מממנים קיצוניות במזרח התיכון.

לפי הדיווח, מאז סוף 2019, ישראל השתמשה במגוון נשקים, בהם מוקשים ימיים, על מנת לפגוע באוניות משא איראניות השטות לכיוון סוריה בים האדום ובאזורים אחרים של מזרח התיכון. כאמור, איראן ממשיכה לסחור בנפט עם סוריה, בעוד שמיליוני חביות מגיעות למדינה המסוכסכת, תוך כדי הפרה של הסנקציות האמריקניות עליה והפרת הסנקציות הבינלאומיות על סוריה.