במהלך דיון על הצוללות: זוהר איים על שלח שיחליפו כיו"ר הוועדה

בזמן דיון על פרשת הצוללות בוועדה לביקורת המדינה, אמר הח"כ מהליכוד ליו"ר הוועדה מהאופוזיציה כי הוא שוקל לפעול להדיחו מהתפקיד: "התנהלות לא מקצועית"

זמן צפייה: 00:56

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) אמר היום (שני) לח"כ עפר שלח (יש עתיד) במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה על פרשת הצוללות, כי יפעל להחליפו מתפקיד יו"ר הוועדה.

ייתכן שלאור ההתנהלות הזו, שהיא התנהלות לא מקצועית, שפוגעת בשם הטוב של הוועדה, הגיעה העת לשקול את המשך כהונתך כיו"ר הוועדה", אמר זוהר. "צר לי, כנראה הלחצים הפוליטיים שמופעלים עליך ממפלגתך, מראש המפלגה יאיר לפיד ומשותפך החדש בוגי יעלון, הובילו אותך לדיון המיותר וחסר כל התוחלת הזה".

ח''כ עופר שלח בוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם הקורונה
ח''כ עופר שלח בוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם הקורונה | צילום: חדשות 13

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "ראינו בעבר כיצד מאיימים על ח"כים שיאבדו את המשרה שלהם אם יעסקו בנושא כזה או אחר, אבל לא במדינה דמוקרטית ובטח שלא בישראל. במשטרים אפלים יותר אולי, אבל לא בישראל. לא ייתכן שח"כים יחששו לבצע את תפקידם אם הדבר לא ימצא חן בעיני רה"מ ועל ח"כ זהר לחזור בו מדבריו וללמוד דבר או שניים על התנהלות במשטר דמוקרטי".

כזכור, בקרב מתנגדי נתניהו במערכת הפוליטית, ביניהם לפיד ויעלון, ישנה דרישה להקים ועדת חקירה בנושא השוחד לכאורה במסגרת פרשת הצוללות, בטענה שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו נהג לא כשורה. לפני שחבר לממשלת נתניהו, גנץ אמר כי מדובר בפרשה "החמורה בתולדות המדינה".

כידוע, לפני מספר חודשים החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו דוד שרן, השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג ועד המדינה לשעבר מיקי גנור בגין שוחד. עורך דינו לשעבר של ראש הממשלה, דוד שמרון, יואשם כפוף לשימוע בהלבנת הון במסגרת פרשת הבנק השוויצרי, שהיה תולדה של פרשת הצוללות. כזכור, הפרשה נחשפה על ידי רביב דרוקר בחדשות 13.

חבר הכנסת מיקי זוהר
חבר הכנסת מיקי זוהר | צילום: ערוץ הכנסת

המשטרה מסרה כי לפי ממצאי החקירה, במהלך השנים סיפק התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" למדינת ישראל חמש צוללות, אשר נמצאות בשירות פעיל כחלק ממערך הצוללות של חיל הים, כאשר עד שנת 2009 תא"ל במיל' ישעיהו (שייקה) ברקת, שימש כנציג התאגיד מול מדינת ישראל.