אחרי סערת מסינג: תא"ל הדי זילברמן מונה לדובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע כי ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, שכיהן בתפקיד בשלוש שנים האחרונות, יחליף את תא"ל רונן מנליס. המינוי ייכנס לתוקף בחודשים הקרובים. "קצין מטה המעולה שבמעולים"

זמן צפייה: 00:22

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הודיע היום (חמישי) כי תא"ל הדי זילברמן, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, מונה לדובר צה"ל הבא, ויחליף את תא"ל רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, וזילברמן ייכנס לתפקיד בחודשים הקרובים. זאת, כאמור, לאחר סערת גיל מסינג, שאחרי שהודיעו על מועמדותו נודע כי שימש כסוכן משטרתי במסגרת פרשת "ישראל ביתנו", מה שגרף ביקורת ציבורית כלפיו והביא את מסינג לוותר על התפקיד.

מנליס בירך על המינוי ומסר: "תא״ל הדי זילברמן הוא מפקד שדה וקצין מטה המעולה שבמעולים. אני שמח ונרגש שיצעיד את מערך הדוברות בשנים הבאות לאתגרים הבאים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

תא"ל זילברמן בן ה-46 משמש כראש חטיבת התכנון משנת 2016. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1991, התנדב לקורס חובלים ולאחר כשנה שובץ בחיל התותחנים. במהלך שנות שירותו שימש במספר תפקידי פיקוד, בהם מפקד גדוד 402, עוצבת עמוד האש, קצין אגף מבצעים פיקוד הצפון ומפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים בחיל התותחנים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לאחר הסערה: גיל מסינג ויתר על המינוי לתפקיד דובר צה"ל

גורם בפרקליטות: פרשת מסינג - מסר מזיק למתבקשים לסייע למשטרה

בלעדי: הקלטות המבצע המשטרתי שבו השתתף דובר צה"ל המיועד

דובר צה"ל, רונן מנליס
דובר צה"ל, רונן מנליס | צילום: חדשות עשר

מינויו של זילברמן הגיע כאמור לאחר שגיל מסינג ויתר על תפקיד דובר צה"ל בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה כלפיו. עם הצגת מועמדותו של מסינג, פרצה סערה לאחר שנודע כי שימש כסוכן משטרתי במסגרת פרשת "ישראל ביתנו". כזכור, אחת המשימות של מסינג נחשפה על ידי גידי וייץ בעיתון "הארץ". המשטרה שלחה את מסינג לפגוש את היועץ התקשורתי רונן משה, שבמהלכה דיברו על האפשרות שהאחרון הסתבך כתוצאה מהתקשרות כספית החשודה כשוחד עם אנשי המטה של השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו, סטס מיסז'ניקוב.

לאחר כשבועיים, משה נעצר. מתמלול חקירתו, ניתן להבין עד כמה משמעותית הייתה משימתו של מסינג עבור החוקרים. בחקירה הראשונה, משה הציג כאילו הוא בכלל לא קשור לעניין. למחרת בבוקר, החוקר אסף וולפיש ציין: "החשוד פורץ בבכי. הגשתי לחשוד כוס קפה, סנדוויץ' וקופסת סיגריות לבקשת". ואז, החוקר השמיע לנחקר את למשה עם מסינג.

גיל מסינג | צילום: סיגל נפתלי קסל

משה הסביר לוולפיש כי הוא מדבר בהקלטה עם "גיל מסינג, הוא מנהל תקשורת ורגולציה ב'שטראוס', והוא לקוח שלי". לשאלה על מה הם מדברים, משה ענה: "שטראוס הורידו את הריטיינר של רוב היועצים הם מעסיקים. אני רציתי שקודם כל ישמור לי על הריטיינר, לפחות שתהיה לי רגל בדלת בשטראוס, שאני אשאר היועץ שלהם". כשהחוקר שואל שוב על מה הם דיברו, משה מתחיל להבין שההקלטה עסקה באופן ישיר בחשדות המיוחסים לו, ושהוא חייב לתת קו הגנה מנומק וחכם יותר מאשר ההכחשה הטוטאלית שנתן בהתחלה.

במכתב ששלח מסינג לרמטכ"ל, הסביר מדוע הוא מוותר על התפקיד. "סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי. לא יכולתי, ואינני מוכן, לעמוד מנגד הניסיונות הללו שנועדו לפגוע בי, בבני משפחתי, ברמטכ"ל ובמוסד דובר צה"ל, רק בשל הסכמתי ליטול על עצמי תפקיד ממלכתי. לשמחתי, תוך זמן קצר מאד עמדה מאחורי מערכת אכיפת החוק והבהירה שגם במקרה בו ניסו להטיל דופי בי ובמוטיבציות שלי - הייתי אזרח שומר חוק הראוי להערכה על מעשיו. אינני נמנה על אלו שמתקשים להאמין שאזרחים שומרי חוק נכונים לסייע לרשויות אכיפת החוק ללא כל תמורה אישית זולת טובת הציבור, ופעולותי גם כאן, כמו בעבר, מוכיחות שאני מוכן להקריב הקרבה אישית בכדי לשרת את האינטרס הציבורי ולהיטיב עם החברה הישראלית ושלטון החוק".