"זה נותן להם קצת שקט": תושבי העוטף שנסעו צפונה כדי להירגע

חברי קיבוץ שדות ים פתחו את ביתם לתושבי זיקים הסמוך לגבול עזה, במה שהפך למנהג בכל סבב הסלמה: "המוקד שלנו הוצף בפניות". לצד העזרה בשיכון הוצעה למתארחים גם כניסה בחינם לאטרקציות באזור

זמן צפייה: 02:01

עשרות משפחות מקיבוץ זיקים שבעוטף עזה נסעו אתמול (ראשון) צפונה לקיבוץ שדות ים, הסמוך לקיסריה, כדי להשתכן שם ולקבל הפוגה מהמטחים הבלתי פוסקים שפקדו את קיבוצם. זו אינה הפעם הראשונה שמחווה מסוג זה מתבצעת, כשבכל סבב לחימה בדרום, מגיעים התושבים לאזור הצפון - הפעם האחרונה הייתה רק לפני חמישה חודשים.

"גם בסבב הקודם קלטנו לא מעט משפחות לאורך כל שטח המועצה", אמר ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק, והוסיף, "המוקד שלנו הוצף בפניות של משפחות שמחכות לקלוט משפחות מהדרום". לצד העזרה בשיכון המתפנים, ראשי הרשויות בצפון אפשרו גם כניסה בחינם לאטרקציות רבות, בהן גני חיות ומוזיאונים.

כתבות נוספות בנושא:

הוסרו כלל המגבלות בדרום - הלימודים יתקיימו בחלק מהיישובים

ההרוג בסיכול הממוקד בעזה: אחראי על העברות כספים מאיראן

"המקלט במרחק 8 דקות הליכה": השכונה באשקלון שהמדינה מזניחה

תושבי קיבוץ זיקים שבאו להתארח בקיבוץ שדות ים
תושבי קיבוץ זיקים שבאו להתארח בקיבוץ שדות ים | צילום: חדשות 13

תושבי הדרום שהגיעו לקיבוץ הצפוני סיפרו על הקושי שבניהול שגרת חיים בצל ההסלמה: "אני כל היום בממ"ד כשיש מצבים כאלה, ולא יוצאת", סיפרה שקד. "זה נותן להם קצת שקט", הוסיפה סיטה ווייסבלוט, חברת הקיבוץ המארח שדות ים. לדבריה, "הילדים לא יוצאים מהבית או מהממ"ד - הם מבוהלים מפוחדים. זו הזדמנות עבורם לצאת קצת לאוויר הנקי והשקט".

למרות הריחוק הגיאוגרפי, תושבי הדרום המשיכו להתעדכן בנוגע למצב הביטחוני, בתקווה שתושג רגיעה בין הצדדים אשר תשיב אותם לביתם. במהלך הלילה דווח מפי גורמים פלסטיניים כי הושגה הפסקת אש ובעקבות זאת הורה גם פיקוד העורף להסיר את כל ההגבלות על תושבי הדרום. לכן, במהלך היממה הקרובה צפויים לחזור תושבי הדרום אל ביתם, בתקווה שלא יצטרכו לשוב בקרוב לקיבוץ שדות ים.